| کد خبر: 195241 |

خودروی سیار ثبت تخلف معاینه‌فنی رونمایی شد

دو خودروی سیار ثبت تخلف معاینه‌فنی و تست کنار جاده‌ای با حضور معاون حمل و نقل شهرداری تهران و رئیس پلیس راهور پایتخت با هدف بررسی مجدد خودروهایی که معاینه فنی دارند اما آلاینده شده‌اند رونمایی شد.

تین نیوز

 دو خودروی سیار ثبت تخلف معاینه فنی و تست کنار جاده‌ای با حضور معاون حمل و نقل شهرداری تهران و رئیس پلیس راهور پایتخت با هدف بررسی مجدد خودروهایی که معاینه فنی دارند اما آلاینده شده اند رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه رونمایی از این خودروها در جمع خبرنگاران گفت: موضوع سلامت شهروندان در کلان‌شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا از این ۲ خودرو امروز رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: بیش‌تر خودروها به ویژه خودروهای سنگین ممکن است بعد از اخذ معاینه فنی،  شرایط متعادل خود را از دست داده و موجب ایجاد مشکلات آلایندگی شوند که در این خصوص خودروی جدید تست کنار جاده ای امروز رونمایی شد.

به گفته سردار مهماندار، این خودرو با کمک ستاد معاینه فنی و شهرداری تجهیز شده و با گشت‌زنی مستمر در معابر پایتخت میزان آلایندگی خودروهای سنگین را اندازه‌گیری می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر میزان آلایندگی خودرو بیش از حدمجاز باشد برگه معاینه‌فنی ابطال و به راننده ۱۰ روز فرصت داده می‌شود که نسبت به اخذ معاینه فنی مجدد اقدام کند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص خودرو ثبت تخلف معاینه فنی سیار نیز گفت: این خودرو نیز با گشت‌زنی در معابر به کنترل معاینه‌فنی وسایل نقلیه پرداخته و شماره پلاک مربوط را با سامانه سیمفا چک کرده و در صورت نداشتن برگه سلامت، اقدام به جریمه خودرو مذکور می‌کند.

ساعت کار کارمندان در ۲ هفته اول مهر شناور می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در حاشیه این مراسم رونمایی به خبرنگاران گفت: اصل آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال و به واسطه تردد خودروهای دیزلی رخ می‌دهد.

محسن پورسیدآقایی ادامه داد: داشتن معاینه فنی برای وسایل نقلیه‌ای که در شهر تردد می‌کنند الزامی است و در این راستا با رونمایی از این خودروها به رصد تمامی وسایل نقیله به‌ویژه خودروهای سنگین می‌پردازیم تا  هر خودرویی که استاندارد نداشته باشد به مراکز معاینه فنی دوباره برگردد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: مساله سلامت شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک دغدغه‌های جدی شهرداری تهران است و در این راستا در جلسه مشترک با پلیس موضوع شناور شدن دو هفته‌ای ساعت کار کارمندان در مهر مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

پورسیدآقایی اظهار امیدواری کرد: این موضوع در صورت تایید و ابلاغ دولت اجرایی می‌شود.

 به گفته متولیان امر دو خودروی سیار ثبت تخلف معاینه فنی و  دو خودروی جدید تست کنار جاده‌ای امروز رونمایی شد.

هم اکنون ۱۶ مرکز ثابت معاینه فنی  و ۸ مرکز سیار در پایتخت فعال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.