| کد خبر: 166389 |

◄ دلیل افزایش اختلال در حرکت مترو تهران-کرج چیست؟ + تصاویر

بیست‌وهفتم دی‌ماه سال 95 بود که بنا بر اعلام مدیرعامل وقت شرکت بهره‌برداری مترو شهر تهران، بهسازی خط 5 مترو تهران که به کرج منتهی می‌شود کلید خورد و قرار بود ظرف یک‌سال با رفع مشکلات در این بخش، تردد قطارها در آن با کمترین مساله همراه شود.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اما با گذشت 16 ماه از آن تاریخ، علیرغم تعطیلی روزهای جمعه‌ مترو تهران-کرج، کار تعمیر و تجهیز این مسیر به اتمام نرسیده و هفته‌ای نیست که در آن خبری از بروز مشکل در این خط از مترو تهران، گزارش نشود.

یک روز سیگنالینگ دچار مشکل است روز دیگر، سوزن در مسیر قطار شکسته و روز دیگر قطار به علت نقص فنی مانع حرکت دیگر قطارها می‌شود، آیا زمان آن نرسیده که به این موارد پایان داده شود؟

قرار بود تا در این عملیات تمام تأسیسات خط 5 طبق استانداردهای جهانی مورد بازبینی و بهسازی قرار بگیرد و برای اولین بار پروژه بهسازی برای یک خط قطار برقی در داخل کشور صورت بگیرد؛ با توجه به این‌که 18  سال از بهره‌برداری از خط 5 مترو تهران می‌گذرد، بهسازی کلی این خط ضروری به نظر می‌رسیده است.

در آن زمان اعلام شد، تمام تجهیزات جانبی و ماشین آلات مورد نیاز این پروژه توسط شرکت پیمانکار در پایانه مترو مهرشهر مستقر شده است و پیش از این تعیین کارگاه‌های اجرای کار، نحوه انتقال ماشین آلات، تغییر احتمالی سرفاصله حرکت قطارها، رعایت نکات ایمنی، اطلاع رسانی، آمادگی بخش‌های بحران در حین کار و کلیه جزییات فرعی به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس پیگیری‌های کمیسیون عمران شورای شهر تهران، تعطیلی این خط به دلیل بهسازی خط 5 به طول 90 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، با توجه به همه دلایلی که از آن برای ضرورت بهسازی خط 5 مترو یاد شد، اما به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا مسئولان شهرداری کرج و بهره‌برداری مترو تهران به این موضوع رسیدگی کنند که چرا، پیمانکاری که کار بهسازی این مسیر به او واگذار شده در زمان مقرر عملیات بهسازی را به اتمام نرسانده است؟

این در حالی است که در ساعات ابتدایی امروز که ساعات اوج تقاضاست؛ قطار متروی کرج-تهران با اخلال مواجه و موجب سرگردانی مسافران شد.

گزارش‌ها حاکی است مترو کرج-تهران در مسیر خود چند بار متوقف و با اخلال در حرکت مواجه شد و مسافران به ناچار از این قطار پیاده شدند. به گفته برخی کارمندان این خط مترو، تجمع چند نفر بر روی ریل این مسیر، دلیل این اختلال بوده اما مدیر روابط عمومی شرکت مترو با بیان اینکه قطار بعدی که مسافر داشته، به دلیل ازدحام مسافران قطار قبلی نتوانسته از ایستگاه خارج شود، گفته است: مسافران اجازه نمی‌دادند درهای مترو بسته شود و اختلال در حرکت ایجاد کردند.

اخلال مترو

اختلال مترو

 

اختلال مترو.jpg 2

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.