| کد خبر: 127229 |

◄ بهسازی مترو خط ۵ در هاله‌ای از ابهام

تین‌نیوز| یکی دو روزی است که در بخش‌های مختلف خبری شنیده می‌شود که، مترو خط 5 به سمت کرج به دلیل برخی کارهای فنی روزهای جمعه تعطیل خواهد بود و مسافران در این روزها نخواهند توانست از خدمات این وسیله حمل‌ونقل پاک برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صرف‌نظر از مباحث ترافیکی که در این روز گریبانگیر اتوبان پرتردد تهران-کرج خواهد شد، آشفتگی فکری برای مسافرانی که همه روزه از مترو این خط استفاده می‌کنند را نیز به همراه خواهد داشت زیرا، ترس از این‌که مبادا مترو کار نکند آنها را زودتر از ساعت مقرر به سوی مدهای حمل‌ونقلی دیگر می‌کشاند.  

ظاهرا روز گذشته بود که یکی از اعضای شورای شهر اعلام کرده بود، مترو خط 5 به دلیل پاره‌ای از کارهای فنی روزهای پنج‌شنبه مسافرگیری نمی‌کند و این روند تا سال 97 هم ادامه می‌یابد.

احمد دنیامالی در سیصد و چهلمین جلسه شورا در این رابطه گفته، بر اساس پیگیری‌های کمیسیون عمران شورا تعطیلی این خط به دلیل بهسازی خط 5 به طول 90 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت بوده است، همان‌طور که می‌دانید این خط 17 سال است که در حال بهره‌برداری است و لذا با توجه به این‌که این خط زیرزمینی نیست نیاز به بهسازی برای آن مبرم بوده است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشته، با این وجود با هماهنگی‌ها به عمل آمده این‌گونه تدبیر شده است که عملیات بهسازی در جمعه ها صورت بگیرد و هم‌چنین از پیمانکار خواسته شده این مهم در جمعه‌هایی که مسابقه فوتبال برگزار می شود صورت نگیرد، از سوی دیگر تاکید شده این عملیات باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد هرچند که بازه زمانی تعریف شده برای این امر تا سال 97 بوده اما به دلیل استفاده انبوه شهروندان از این خط می‌بایست عملیات بهسازی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

این خبر در حالی منتشر شد که تماس با برخی مسئولان مترو حکایت از آن دارد که تا زمان انتشار این خبر، هماهنگی خاصی در این‌باره با مراکز متروئی صورت نگرفته و این بخش از چگونگی تصمیم‌گیری و اجرای بهسازی خط 5 مترو اطلاع ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.