| کد خبر: 160582 |

◄ افزایش نرخ بلیت مترو در انتظار رأی اعضای شورای شهر

معاون نظارت شورای شهر تهران از تصویب افزایش 20 درصدی نرخ کرایه مترو برای سال آینده در کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران خبر داد.

تین نیوز

معاون نظارت شورای شهر تهران از تصویب افزایش 20 درصدی نرخ کرایه مترو برای سال آینده در کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، افشین حبیب‌زاده بابیان اینکه لایحه افزایش نرخ بلیت مترو از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی نهایی به کمیسیون حمل‌ونقل ارجاع داده‌شده است، گفت: در حال حاضر بلیت تک‌سفره مترو 800 تومان است که با پیشنهاد افزایش 20 درصدی 1000 تومان خواهد شد که البته این رقم تنها در کمیسیون حمل‌ونقل به تصویب رسیده و برای بررسی و تصویب نهایی باید در صحن شورا مطرح شود.

وی با بیان اینکه بنا به پیشنهاد کمیسیون مربوطه افزایش بلیت مسیر تهران به کرج نیز از 800 تومان به 1500 تومان پیشنهادشده است، گفت: همچنین افزایش نرخ کرایه مسیر متروی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز از 6000 تومان به 10 هزار تومان پیشنهادشده است.

وی بابیان اینکه درگذشته یک جدولی وجود داشت که بر اساس پیمایش بهای بلیت‌های الکترونیک مشخص می‌شد، تصریح کرد: برای اولین بار این جدول به‌طور کل حذف‌شده؛ اما پیشنهاد داده‌ایم که به معاونت حمل‌ونقل شهرداری مجوزی داده شود تا بین 10 تا 66 درصد بر اساس پیمایش به مسافران تخفیف دهد که از سه کیلومتر تا 40 کیلومتر خواهد بود؛ یعنی آنکه هرچقدر پیمایش کمتر باشد تخفیف بیشتر خواهد بود که این عدد تخفیف بین 300 تا 900 تومان خواهد بود.

پیش‌ازاین در تیرماه امسال شورای شهر هزینه بلیت مترو را 15 درصد افزایش داد و بلیت دو سفره را نیز حذف کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.