| کد خبر: 263293 |

در راستای صیانت از راه ها ، جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه و ...عملیاتی شد :

◄ طرح ساماندهی حمل بار مواد معدنی در سطح راه های استان قم

معاون حمل و نقل این اداره کل از اجرای طرح ضربتی طرح ساماندهی حمل بار مواد معدنی در سطح راه های استان قم خبر داد .

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : طی عملیاتی سه روزه ، 8 تیم بازرسی و کنترل ، متشکل از نمایندگان راهداری و حمل و نقل ، سازمان صمت ، پلیس راه ، انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان و ... با استقرار در خروجی معادن استان قم ، نسبت به کنترل بارنامه و میزان تناژ بار نظارت می نمایند .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ، علیرضا اسدی، معاون حمل و نقل این اداره کل از اجرای طرح ضربتی طرح ساماندهی حمل بار مواد معدنی در سطح راه های استان قم خبر داد .

وی ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت : طرح مذکور در قالب اعزام 8 تیم کنترل و نظارت متشکل از نمایندگان راهداری و حمل و نقل ، سازمان صمت ، پلیس راه ، انجمن های صنفی شرکت ها و رانندگان از صبح روز شنبه آغاز گردید .

اسدی افزود : طی این طرح تیم های نظارتی ضمن گشت زنی در طول راه ها و استقرار در خروجی  معادن استان قم ، نسبت به رصد ، کنترل و پایش بارنامه و میزان تناژ بار اقدام می نمایند .

وی بازه زمانی طرح ضربتی ساماندهی حمل بار مواد معدنی ، در استان را سه روزه اعلام و توضیح داد : این عملیات رصد و کنترل سه روزه به صورت نمادین به اجرا در آمده و مقرر است در تمامی ایام سال و در قالب اکیپ های ثابت و سیار ، نسبت به اجرای طرح کنترل دروازه ای ناوگان عمومی( اعم از کلا و مسافر) اقدام شود .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه به نحوه اجرای طرح پرداخت و گفت : با عنایت به بند « ت » تبصره 7 قانون بودجه که بر استقرار دفاتر صدور بارنامه در خروجی معادن صراحت دارد ، طی طرح ساماندهی حمل بار مواد معدنی در استان قم، نسبت به اعزام و استقرار 8 تیم کنترل و نظارت دروازه ای در خروجی معادن اقدام شد .

علیرضا اسدی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهم اهداف اجرایی طرح اشاره و تصریح کرد : از مهمترین اهداف طرح ساماندهی حمل بار مواد معدنی می توان به جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه و کنترل تناژ ناوگان باری اشاره کرد .

وی افزود : بی تردید صیانت و تامین ایمنی راه ها منوط به رعایت قوانین و مقررات جاده ای بخصوص در حوزه حمل بار است.

اسدی حمل بار بدون بارنامه و دارای تناژ اضافه را موجب تخریب جدی زیر ساخت های صنعت حمل و نقل جاده ای دانست و تاکید کرد : حمل بار بدون بارنامه با اضافه تناژ ، ضمن وارد آوردن آسیب جدی به زیر ساخت های حمل و نقل و تضییع حقوق در فرسایش و استهلاک سطوح جاده ای و کاهش ایمنی تردد سایر کاربران جاده  نقشی گسترده و مخرب دارد .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم یادآور شد : اکیپ های نظارتی اعزامی از این اداره کل ، جهت توزین بار ناوگان در محل ، مجهز به باسکول های سیار با ضریب دقت مناسب هستند .

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.