◄ کانون سراسری انجمن های حمل و نقل کالا برای حل مشکلات این حوزه برنامه ای دارد؟
کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل داخلی کالا ، پس از چند بار تعویق انتخابات ، در خرداد سال 1401 با انتخاب هیئت مدیره آغاز به کار کرده و انتظار می رود این تشکل نقش موثرتری در این حوزه ایفا کند.
کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل داخلی کالا ، سرانجام پس از چندین بار تعویق در انتخابات ، در خرداد سال 1401 با انتخاب هیئت مدیره آغاز به کار کرد . با گذشت بیش از یک سال از فعالیت این دوره و به بهانۀ سالگرد آغاز بکار اعضاء جدید و تازه نفس و جوان ، توجه اعضاء منتخب را به چند نکته جلب می نمایم :
1 – ضمن تبریک به اعضای جدید هیئت مدیره ، بازرسان و سایر مدیران و کارشناسان ، و خدا قوت به اعضای قبلی که بیش از سه دهه تجربه ، وقت و انرژی برای اعتماد سازی و اعتلای بخش حمل و نقل کالای کشور صرف کردند ، امید است هیئت مدیره فعلی کانون با سرعت مناسب و کیفیت بالای ارائه خدمات به اعضاء و جامعه حمل و نقل ، همچنین استفاده از تجربیات ارزنده هیئت مدیره های پیشین و سایر اعضاء گام های اساسی و موثرتری برای توسعۀ کمی و کیفی و توانمند سازی تشکل ها و روان سازی حمل و نقل کالا در کشور بردارد .
2 – نقش کمی تشکل کانون های شهرستانی تبیین شود .کانون برای ادامه فعالیت خود ، ضرورتاً می بایست به عنوان یک تشکل مستقل ، غیرسیاسی و غیر دولتی با تأمین مالی مناسب ، بعنوان یک مجموعه تأثیرگذار تمام تلاش خود را با تبعیت از قوانین و مقررات ، برای تقویت انجمن های شهرستانی و کانون های استانی بکار ببندد .
3 – با تاثیرگذاری در تصمیمات کلان بخش حمل و نقل و پذیرش بخشی از وظایف و مسئولیت های غیر حاکمیتی و تشکیل انجمن های جدید برای پوشش صنایع در سطح کشور و توانمند سازی آنان ، جایگاه انجمن ها را تثبیت و ارتقاء دهد .
4 – با پویایی بیشتر ، تقویت گروه های کارشناسی ، نظارت بر عملکرد صحیح انجمن ها و تمامی فرآیندهای اجرائی ، نسبت به اصلاح ساختار قانونی تشکل ها اقدام نموده و کانونی با ساختار نوین ، و در خدمت تمامی انجمن ها و حمل و نقل کشور بنا نماید .
5 – برای اقتدار بیشتر تشکل ها ، کانون لزوماً باید بدنۀ کارشناسی قوی داشته باشند و با جذب کارشناسان خبره ، بتواند مشورتهای قوی و سازنده به دولت ارائه دهد .
6 – در جهت ارتقاء جایگاه کانون ، لازم است این ویژگی ها بیشتر نمایان شود . تقدم منافع جمعی بر منافع فردی ، کار گروهی ، مدیریت مشارکتی ، اعتماد به یکدیگر ، برخورداری از اعتماد به نفس بالا ، احساس تعلق و اعتقاد به کار و مقاومت در برابر سختی ها و عوامل بازدارنده .
7 – رئیس و اعضاء محترم هیئت مدیره در اولویت فعالیت های خود ، نسبت به تدوین برنامه های تعلق سازمانی و منافع مشترک راهبردی برای اقتصادی کردن سرمایه گذاری در حمل و نقل در راستای ارتقاء نقش تشکل ها در تصمیم سازی ها و رفع مشکلات پیش روی حمل و نقل کشور اقدام و جهت تصمیم گیری های آتی به دولت ارائه نماید .
8 – با توجه به افزایش آمار تصادفات ، مصدومین و کشته شدگان در جاده ها طی دو سال گذشته که از 15390 نفر کشته به 19490 نفر کشته در سال رسیده و از تعداد 276771 نفر مصدوم در سال 1399 به تعداد 369279 نفر مصدوم در سال 1401 و نیز افزایش نزدیک به 70000 دستگاه به ناوگان باری حمل و نقل عمومی کالا طی یکسال گذشته آنهم بدون اسقاط ناوگان فرسوده و وجود بیش از 55 هزار دستگاه با سن بالای 40 سال و عدم مدیریت صحیح بر عملکرد ناوگان مذکور با بهره وری پایین ، کانون نسبت به تهیه طرح نوسازی ناوگان با استقاط ناوگان فرسوده اقدام عاجل نماید .
...... ادامه دارد .
حمزه علی بخشی – کارشناس حمل و نقل
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.