| کد خبر: 260492 |

◄ کانون سراسری انجمن های حمل و نقل کالا برای حل مشکلات این حوزه برنامه ای دارد؟

کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل داخلی کالا ، پس از چند بار تعویق انتخابات ، در خرداد سال 1401 با انتخاب هیئت مدیره آغاز به کار کرده و انتظار می رود این تشکل نقش موثرتری در این حوزه ایفا کند.

تین نیوز

کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل داخلی کالا ، سرانجام پس از چندین بار تعویق در انتخابات ، در خرداد سال 1401 با انتخاب هیئت مدیره آغاز به کار کرد . با گذشت بیش از یک سال از فعالیت این دوره و به بهانۀ سالگرد آغاز بکار اعضاء جدید و تازه نفس و جوان ، توجه اعضاء منتخب را به چند نکته جلب می نمایم :

1 – ضمن تبریک به اعضای جدید هیئت مدیره ، بازرسان و سایر مدیران و کارشناسان ، و خدا قوت به اعضای قبلی که بیش از سه دهه تجربه ، وقت و انرژی برای اعتماد سازی و اعتلای بخش حمل و نقل کالای کشور صرف کردند ، امید است هیئت مدیره فعلی کانون با سرعت مناسب و کیفیت بالای ارائه خدمات به اعضاء و جامعه حمل و نقل ، همچنین استفاده از تجربیات ارزنده هیئت مدیره های پیشین و سایر اعضاء گام های اساسی و موثرتری برای توسعۀ کمی و کیفی و توانمند سازی تشکل ها و روان سازی حمل و نقل کالا در کشور بردارد .

2 – نقش کمی تشکل کانون های شهرستانی تبیین شود .کانون برای ادامه فعالیت خود ، ضرورتاً می بایست به عنوان یک تشکل مستقل ، غیرسیاسی و غیر دولتی با تأمین مالی مناسب ، بعنوان یک مجموعه تأثیرگذار تمام تلاش خود را با تبعیت از قوانین و مقررات ، برای تقویت انجمن های شهرستانی و کانون های استانی بکار ببندد .

3 – با تاثیرگذاری در تصمیمات کلان بخش حمل و نقل و پذیرش بخشی از وظایف و مسئولیت های غیر حاکمیتی و تشکیل انجمن های جدید برای پوشش صنایع در سطح کشور و توانمند سازی آنان ، جایگاه انجمن ها را تثبیت و ارتقاء دهد .

4 – با پویایی بیشتر ، تقویت گروه های کارشناسی ، نظارت بر عملکرد صحیح انجمن ها و تمامی فرآیندهای اجرائی ، نسبت به اصلاح ساختار قانونی تشکل ها اقدام نموده و کانونی با ساختار نوین ، و در خدمت تمامی انجمن ها و حمل و نقل کشور بنا نماید .

5 – برای اقتدار بیشتر تشکل ها ، کانون لزوماً باید بدنۀ کارشناسی قوی داشته باشند و با جذب کارشناسان خبره ، بتواند مشورتهای قوی و سازنده به دولت ارائه دهد .

6 – در جهت ارتقاء جایگاه کانون ، لازم است این ویژگی ها بیشتر نمایان شود . تقدم منافع جمعی بر منافع فردی ، کار گروهی ، مدیریت مشارکتی ، اعتماد به یکدیگر ، برخورداری از اعتماد به نفس بالا ، احساس تعلق و اعتقاد به کار و مقاومت در برابر سختی ها و عوامل بازدارنده .

7 – رئیس و اعضاء محترم هیئت مدیره در اولویت فعالیت های خود ، نسبت به تدوین برنامه های تعلق سازمانی و منافع مشترک  راهبردی برای اقتصادی کردن سرمایه گذاری در حمل و نقل در راستای ارتقاء نقش تشکل ها در تصمیم سازی ها و رفع مشکلات پیش روی حمل و نقل کشور اقدام و جهت تصمیم گیری های آتی به دولت ارائه نماید .

8 – با توجه به افزایش آمار تصادفات ، مصدومین و کشته شدگان در جاده ها طی دو سال گذشته که از 15390 نفر کشته به 19490 نفر کشته در سال رسیده و از تعداد 276771 نفر مصدوم در سال 1399 به تعداد 369279 نفر مصدوم در سال 1401 و نیز افزایش نزدیک به 70000 دستگاه به ناوگان باری حمل و نقل عمومی کالا طی یکسال گذشته آنهم بدون اسقاط ناوگان فرسوده و وجود بیش از 55 هزار دستگاه با سن بالای 40 سال و عدم مدیریت صحیح بر عملکرد ناوگان مذکور با بهره وری پایین ، کانون نسبت به تهیه طرح نوسازی ناوگان با استقاط ناوگان فرسوده اقدام عاجل نماید .

...... ادامه دارد .

حمزه علی بخشی – کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.