| کد خبر: 248285 |

خروجی مسافر از راه آهن قم ۶۱ درصد رشد کرد

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به آمار جابجایی مسافر حومه ای و بین شهری از طریق خطوط ریلی این استان گفت: آمار خروج مسافر از راه آهن استان از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد پیدا کرده‌است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به آمار جابجایی مسافر حومه ای و بین شهری از طریق خطوط ریلی این استان گفت: آمار  خروج مسافر از راه آهن استان از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین دباغ افزود: تعداد خروجی مسافر در مدت یاد شده امسال ۷۶۱ هزار و ۳۳۰ تَن و در مدت مشابه سال قبل، نیز ۴۷۲ هزار و ۲۹۵ تَن است.

وی آمار ورودی مسافر در این مدت را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در سال جاری ۷۳۲ هزار و ۳۲۱ مسافر از طریق راه آهن وارد قم شدند، در حالی که این رقم برای سال قبل، ۴۵۴ هزار و ۵۴۳ می باشد، از این رو آمار ورودی مسافر نیز مانند خروجی، از رشد ۶۱ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راه آهن قم گفت: آمار ورود و خروج مسافر از ابتدای سال تا مهرماه یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۵۱ نفر است.

دباغ همچنین با اشاره به آمار جابه جایی مسافر حومه ای (قم - تهران) نیز خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۳۶ هزار و ۳۳۱ تَن از قم به مقصد تهران سفر کردند که در مقایسه با ۲۰۹ هزار و ۶۷۵ نفری که سال گذشته مسیر قم - تهران را با قطار سِیر کردند، که نشان از ۶۰ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به رشد ۶۶ درصدی تعداد مسافر وارد شده از تهران به قم نیز گفت: این آمار امسال ۳۱۹ هزار و ۵۳۹ و سال قبل هم ۱۹۲ هزار و ۳۱۰ تَن بوده است.

وی یادآور شد: آمار ورود و خروج مسافر حومه ای یا مسافرانی که بین قم و تهران جابه جاشدند، ۶۵۵ هزار و ۸۷۰ تَن است.

دباغ با ذکر اینکه پنج رام قطار برای حرکت از قم به تهران در نظر گرقته شده، ساعت حرکت آن را همه روزه ۴:۵۰، ۹، ۱۴:۴۵، ۱۸:۲۵ و ۲۰:۳۰ دانست و افزود: یک قطار هم ساعت ۲۰ دقیقه بامداد جمعه از جمکران به طرف تهران حرکت می کند.

مدیرکل راه آهن قم همچنین با اشاره به ۶ رام قطار برای حرکت از تهران به قم گفت: ساعت حرکت این قطارها، ۵:۲۰، ۱۰:۲۰، ۱۵، ۱۷:۵۵ و ۲۱:۳۰ است و یک رام قطار نیز ساعت ۱۴ روزهای پنجشنبه از تهران به طرف جمکران کار انتقال زائران را انجام می دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نرخ بهره وری لکوموتیو که سال قبل ۱۱۴ درصد بود امسال به ۱۱۷ درصد ارتقا یافته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برخی طرح های درحال اجرای راه آهن استان نیز اشاره کرد و افزود: طرح اتصال ریلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به ایستگاه راه آهن سواریان با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح اتصال ریلی سیلوی شهید نخعی به ایستگاه راه آهن ساقه نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: طرح توسعه خطوط ایستگاه ساقه از ۳ خط با طول کوتاه به ۶ خط با طول بلند جهت قبول و اعزام قطارهای متراژ بلند با طول ۹۰۰ متر به بالا نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.