| کد خبر: 223306 |

تمام راه های مواصلاتی قم باز است

مدیرکل مدیریت بحران قم بارندگی برف و باران در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر تمام راه های مواصلاتی در شهر قم و بخش های مختلف استان باز است و هیچ مسیری مسدود نشده است.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران قم بارندگی برف و باران در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر تمام راه های مواصلاتی در شهر قم و بخش های مختلف استان باز است و هیچ مسیری مسدود نشده است.

به گزارش تین نیوز، محسن اوروجی  عصر  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه های و محورهای مواصلاتی استان، افزود: هیچ یک از مسیرهای مواصلاتی قم تا این لحظه مسدود نشده و تردد در آنها طبق روال همیشگی در جریان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بخش خلجستان شاهد بارش برف و در سایر بخش های قم بارش باران به صورت متناوب ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران قم ادامه داد: راه های روستایی قم به خاطر بارش برف و باران لغزنده است و تردد در آنها صرفا با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.

اوروجی عنوان کرد: شهروندان قمی از سفرهای غیرضروری به بخش های استان به ویژه بخش کهک و خلجستان خودداری نمایند.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است.

وی تاکید کرد: رانندگان به دلیل لغزنده بودن محورها از هرگونه سبقت و سرعت بالا خودداری کرده و فقط با سرعت مطمنه و توصیه شده رانندگی کنند.

اوروجی با اشاره به حجم بارندگی طی ساعات گذشته در قم نیز بیان کرد: آبگرفتگی معابر یکی از چالش های همیشگی استان در زمان بارندگی است.

وی بیان داشت: با وجود آب گرفتگی در برخی مناطق شهری اما تاکنون گزارشی مبنی بر آبگرفتگی منازل در سطح استان قم گزارش نشده است.

فعالیت سامانه بارشی با بارش باران و برف و کاهش دما که از شب گذشته(شنبه شب) در سطح استان قم آغاز شده‌است تا صبح فردا(روز دوشنبه) ادامه دارد.

بر اساس این گزارش بارش باران و برف، کاهش حدود ۱۰ درجه‌ای دما و مه آلودگی در اثر فعالیت این سامانه در آسمان استان پدیدار شده‌است.

درهمین رابطه وقوع مخاطراتی همچون آب گرفتگی معابر،‌ سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی‌ جاده‌ها،‌ سرما زدگی محصولات کشاورزی در مناطق مرتفع استان و کاهش دید افقی به دلیل مه‌آلودگی قابل پیش بینی است.

هواشناسی قم توصیه کرده‌است: برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری اقدام‌های لازم صورت گیرد، مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مسیر رودخانه اجتناب کنند، حفاظت از سرمازدگی محصولات کشاورزی مورد توجه باشد، کاهش سرعت در عبور و مرور رعایت شود و از صعود به ارتفاعات استان در این شرایط جلوگیری گردد.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.