| کد خبر: 218255 |

◄ خانه مهندس قم؛ نمونه و الگویی برای کشور

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، خانه مهندس این استان را نمونه و الگویی برای کشور عنوان کرد.

تین نیوز

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، خانه مهندس این استان را نمونه و الگویی برای کشور عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، مهندس امین مقومی در مراسم افتتاح سالن ورزشی ٣٥٠٠ نفره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: سالن ورزشی شهید سلیمانی با تلاش و پیگیری هیات مدیره فعلی و گذشته این سازمان به سرانجام رسید و امروز به الگویی برای کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به نامگذاری این سالن که بزرگترین سالن ورزشی استان قم به شمار می رود، اظهار داشت: در زمان شروع به کار این سالن ورزشی، تصور نمی کردیم روزی برسد که نام این سالن به نام حاج قاسم سلیمانی باشد؛ اما بعد از شهادت این سردار عزیز، نامگذاری این سالن ورزشی به نام ایشان کمترین کاری بود که هیات مدیره سازمان و مجموعه مهندسان استان می توانستند انجام دهد که البته این نامگذاری برکات فراوانی نیز با خود به همراه داشت.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا، این مجموعه برای استقرار بیمارستان سیار در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و خدمات درمانی خوبی با همکاری سازمان نظام مهندسی به اهالی منطقه پردیسان ارائه شد.

وی با بیان اینکه زمین مجموعه خانه مهندس در سال ٩٠ به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم واگذار شد اظهار داشت: احداث این مجموعه از دوره هیات مدیره پنجم سازمان آغاز شد که دو هدف تحقق سازمان الکترونیک و خانواده محور بودن پروژه، در دستور کار قرار گرفت.

مقومی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی مجموعه خانه مهندس در سال 95 آغاز شد و امروز شاهد بهره برداری رسمی آن در مساحتی به وسعت 4 هزار و 116 مترمربع هستیم که سازه این سالن ورزشی در سال 96 جزء ده طرح برتر فولادی کشور شناخته شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: برای مجموعه خانه مهندس کاربری های متفاوتی برای اعضای سازمان و خانواده هایشان و همچنین شهروندان منطقه پردیسان در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به زمین چمن مصنوعی، پیست اسکیت، پیشت دوچرخه سواری، زمین مینی گلف ، تیس خاکی  و مجموعه ای برای کودکان و بانوان اشاره کرد.

وی ابراز داشت: قطعه زمینی نیز در مجاورت مجموعه خانه مهندس در اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم قرار گرفته است که امیدواریم با مطالعاتی که صورت خواهد گرفت، به گونه برای بهره برداری مناسب برنامه ریزی شود تا این مجموعه بتواند هزینه ها خود را پوشش دهد که البته این امر با حمایت استاندار و سایر مسئولان امکان پذیر است.

مقومی ابراز داشت: امیدواریم تا پایان دوره هیات مدیره فعلی بتوانیم ساختمان اداری سازمان را در همین مجموعه به اتمام برسانیم که در این صورت تمامی خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به صورت الکترونیک ارائه خواهد شد و شهروندان نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت و در صورت ضرورت، دفاتری در سطح شهر دایر می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در ادامه با اشاره به بخشی از وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این سردار شهید در وصیت نامه خود آورده؛ حکومت ها عامل اصلی استحکام و از طرفی نیز عامل مهم از هم پاشیدن خانواده ها هستند که این امر نشان دهنده آن است که می بایست به موضوع خانواده اهمیت ویژه ای داد.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام در بخش خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری ابراز داشت: یکی از بندهای این سیاست ها تغییر نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده است که امیدواریم با حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوان در این زمینه اقداماتی صورت داد.

مقومی بیان داشت: احداث خانه مهندس دراستان قم نمونه و الگویی برای کشور شده و در این راستا یکی از برنامه های شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور نیز راه اندازی خانه های مهندس در استانهای مختلف است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.