| کد خبر: 213658 |

اجرایی شدن طرح بهسازی کمربندی قم – اراک

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد: با اعتباری بالغ بریکصد میلیارد ریال طرح بهسازی افزون بر ۲۱ کیلومتر ا زکمربندی قم – اراک عملیاتی شد .

تین نیوز

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد: با اعتباری بالغ بریکصد میلیارد ریال طرح بهسازی افزون بر ۲۱ کیلومتر ا زکمربندی قم – اراک عملیاتی شد .

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، در راستای صیانت از راهها و ارتقا سطح ایمنی و تسهیل ترافیک کمربندی قم – اراک ، طرح بهسازی این بزرگراه عملیاتی شد.

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد : اجرای این طرح از اسفندماه سال گذشته آغاز و ان شالله تاپایان شهریورماه سالجاری به بهرداری خواهد رسید .

محمدرضا زید آبادی با یادآوری این مهم که به دلیل ترافیک غالبا سنگین این محور ، اعمال محدودیت ترافیکی درآن با دشواری انجام پذیر است خاطر نشان ساخت : بحمدالله با هماهنگی های به عمل آمده و عزم جدی مسئولان و مجریان طرح ، ان شالله دربازه زمانی اعلامی این پروژه تکمیل خواهدشد.

وی هزینه اجرایی این طرح را بالغ بر یکصد میلیارد ریال دانست و تصریح کرد : مبلغ یاد شده از محل اعتیارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور تامین شده است .

زیدآبادی طول مسیر اجرایی  پروژه را افزون بر ۲۱ کیلومتر (دردوباند شمالی و جنوبی ) برآورد کرد و عنوان نمود : درباند شمالی ( مسیر رفت ) این طرح به صورت آسفالت لایه نازک و به طول بیش از ۹ کسلومتر درحال اجرا است.

وی از ویژ گی های این نوع آسفالت که برای نخستین باراست که درکمربندی قم – اراک اجرا میگردد به تسریع دراجرا اشاره کرد و یادآور شد : درآسفالت لایه نازک ، ضخامت لایه آسفالتی حداکثر ۳ سانتی متر و دوره ضمانت پنج ساله است.

زید ابادی ادامه داد : همچنین دراین روش ( آسفالت پلیمری لایه نازک ) از کیفیت مطلوبتری درمقایسه باروش سنتی برخوردارست .

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عرض اجرایی پروژه را درباند شمالی متغیر و بین ۱۱ الی ۱۱/۵متر برآورد کرد و اظهار داشت : طول مسیر اجرایی پروژه درباند جنوبی ( مسیر برگشت ) کمربندی قم – اراک ۱۲ کیلومتر است .

زیدآبادی درخصوص دامنه اجرایی این طرح نیز عنوان کرد : درقالب بهسازی کمربندی امام علی ع شهر قم، عملیات درزگیری ، لکه گیری و روکش آسفالت نیزبه مرحله اجرا در می آید.

وی در خاتمه ضمن یادآوری مجدد ترافیک غالبا پر حجم کمربندی امام علی (ع) و دشواری های خاص اعمال محدودیت ترافیک درآن تاکید کرد : از کاربران محترم جاده ای و همچنین کسبه و اهالی محلی که درمجاورت  این بزرگراه مستقر می باشند ، به طور جد درخواست میگردد ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی ، همکاری و تعامل لازم را با مجریان طرح داشته باشند .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.