| کد خبر: 197346 |

اعتبار 220 میلیون تومانی برای کمربند سبز شهر قم

شرح خدمات طرح جامع کمربند سبز شهر قم به پایان رسیده و وارد مرحله جذب پیمانکار شده است.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شرح خدمات طرح جامع کمربند سبز شهر قم به پایان رسیده و وارد مرحله جذب پیمانکار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پیام جوادیان با اشاره به اقلیم و شرایط زیست‌محیطی شهر قم اظهار داشت: برای بهبود شرایط زیستی شهر قم نیازمند اجرای طرح‌هایی برای گسترش فضای سبز جنگلی در حاشیه شهر هستیم.

وی یکی از ضرورت‌های ایجاد کمربند سبز را بهبود شرایط زیستی شهر دانست و تصریح کرد: ایجاد کمربند سبز می‌تواند تأثیر به سزایی در تعدیل آب‌وهوا داشته و از ورود ریز گردها به شهر جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، تأثیر ایجاد کمربند سبز حاشیه شهر را فراتر از بهبود شرایط زیستی خواند و بیان کرد: ایجاد محیط سالم و مفرح گردشگری برای شهروندان می‌تواند در بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی شهر نیز مؤثر باشد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان یکی از مهم‌ترین علل توجه مدیران شهری به ایجاد کمربند سبز را جلوگیری از رشد و توسعه بی‌رویه شهر دانست که تأثیر به بسیاری در بهبود منظر شهری  نیز به همراه دارد.

جوادیان شرح خدمات طرح جامع کمربند سبز شهر قم را در مرحله ورود به آغاز مطالعات و انتخاب مشاوره اعلام و خاطرنشان کرد: شرح خدمات با توجه به اسناد بالای دستی مانند قانون هوای پاک و اسناد موازی و پایین‌دستی مانند طرح جامع شهر قم و طرح تفصیلی شهر تهیه‌شده است.

وی همکاری همه ارگان‌های دولتی را در تخصیص اعتبارات ملی لازم دانست و بیان کرد:  از اواسط پاییز مشاور انتخاب‌شده و مطالعات اولیه و اصلی در بازه زمانی یک سال انجام می‌شود و از هم دستگاه‌ها می‌خواهیم کمال همکاری را در تهیه و تصویب این طرح داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تأکید کرد: شرح خدمات طرح به همه نهادها مانند ستاد بحران استان، اداره کل شهرسازی، اداره کل برنامه بودجه، محیط‌زیست، گردشگری، آب و فاضلاب و غیره ارسال‌شده است و منتظر دریافت نقطه نظرات این ادارات و نهایی شدن کار هستیم.

وی اعتبار اولیه تدوین این طرح را در مرحله مطالعات بیش از 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار اولیه این طرح 220 میلیون تومان بوده  و امیدواریم درزمان پیش‌بینی‌شده پایان‌یافته و وارد مرحله اجرا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.