| کد خبر: 196297 |

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم عنوان کرد؛

قم کارت به زودی در قم اجرایی می شود

«قم کارت» تا ۲ ماه دیگر صادر می‌شود.

تین نیوز

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم، گفت: سامانه جامع پرداخت‌های الکترونیکی و قم کارت در شهر قم با دو وجه متفاوت کیف الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی آماده بهره‌برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش محمدحسینی رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با بیان لزوم ارائه خدمات الکترونیک کارآمد و دقیق و سریع به شهروندان گفت: در تدوین زیرساخت‌های کلان‌شهر مفاهیمی مانند فضای مجازی و کالبد شهر قم مورد توجه قرارگرفته است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم هدف از تدوین دستورالعمل‌های شهر هوشمند را ارتقاء خدمات‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی در قالب شهر هوشمند نیازمند اجرای یکپارچه‌سازی در دو حوزه اطلاعات و سامانه‌های نرم‌افزاری هستیم.

او از تدوین استاندارد‌های مدون دقیق در حوزه شهر هوشمند برای نخستین بار در شهر قم خبر داد و افزود: در کشور چهارچوب و استاندارد مدون و مشخصی وجود نداشته و برای نخستین بار در شهر قم تدوین‌شده است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم از اجرای چندین درگاه مشخص در فضای وب و موبایل در شهر قم خبر داد و گفت: پرتال شهرداری نخستین درگاهی است که در حوزه شهر هوشمند به‌روزرسانی شده و علاوه بر اطلاع‌رسانی به شهروندان خدمات الکترونیکی نیز ارائه می‌دهد.

محمد حسینی ادامه داد: دومین درگاه آماده ارائه خدمات میز خدمات الکترونیکی شهرداری قم بوده که با رویکرد یکپارچه‌سازی طراحی و راه‌اندازی شد و یک ماه از آغاز به کار آن گذشته و بیش از ۳۰ خدمت در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم ادامه داد: طراحی فضای اختصاصی در پرتال شهرداری با نام داشپورت الکترونیکی و همچنین سامانه داده نمای شهر برای ثبت اطلاعات شهر قم ازجمله اقداماتی است که در حوزه شهر هوشمند انجام‌شده است.

او یکی از اقدامات انجام‌شده در جهت هوشمندسازی شهر را ارائه خدمات الکترونیکی در دفاتر پیش‌خوان اعلام و بیان کرد: در حال حاضر سه دفتر پیش‌خوان به‌صورت پایلوت در منطقه ۵ ارائه خدمات به مردم کرده و ۶۳ دفتر نیز در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.

محمدحسینی به تشریح پروژه قم کارت پرداخت ویادآورشد: سامانه جامع پرداخت‌های الکترونیکی در شهر قم با دو وجه متفاوت کیف الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی آماده بهره‌برداری بوده که می‌تواند در حوزه حمل‌ونقل عمومی و پرداخت‌های الکترونیکی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.