| کد خبر: 192032 |

صادرات 187 میلیون دلاری در قم

صادرات استان قم به 187 میلیون دلار رسید.

تین نیوز

 دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به میزان صادرات استان قم در سال ۹۷، ابراز کرد: سهم استان قم با ۱۶۰ هزار تن اقلام صادراتی، ۱۸۷ میلیون دلار بوده است.

به گزاش تین نیوز به نقل از قم نیوز، محمد حاجی زمانی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن جلسات امام جواد استانداری برگزار شد، با اشاره به میزان صادرات استان قم به کشورهای همسایه اظهار داشت: 180 میلیون دلار صادرات داریم که باید به میزان 250 میلیون دلار در سال جاری برسیم

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با تأکید بر لزوم تمرکز سرمایه‌گذاری روی کشورهای همسایه گفت: صنایع شیمیایی، فلزی، پوشاک و چرم جزو اقلام اولویت‌دار استان هستند که باید بر روی  صادرات این اقلام کار شود.

وی با اشاره به میزان صادرات استان قم در سال 97، ابراز کرد: سهم استان قم با 160 هزار تن اقلام صادراتی، 187 میلیون دلار بوده است.

حاجی زمانی با بیان اینکه عراق نخستین بازار هدف استان قم در زمینهٔ صادرات است، افزود: کشورهای افغانستان، پاکستان و ترکیه در اولویت‌های بعدی قرار دارند، همچنین کشورهای اندونزی، پاکستان، عمان و قطر را هم باید به بازار هدف اضافه کنیم.

 دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه وضع موجود با 4 شرکت مدیریت صادراتی اداره می‌شود،ادامه داد: بنا داریم برای سال 98 شرکت پنجمی را تحت عنوان شرکت معین صادرات ایجاد کنیم که با تجمیع صادرکنندگان تخصصی طی یک ماه آینده این شرکت تأسیس خواهد شد.

وی با بیان ضرورت‌های وجودی این شرکت‌ها گفت: انجام دوره‌های آموزشی، توانایی فراخوانی و تنظیم تورهای خارجی، توانایی پذیرش تورهای تجاری با کشورهایی که بیشترین ظرفیت تجاری با قم دارند و همچنین حضور حداکثری در این تورها و دوره‌های آموزشی ازجمله اهداف تشکیل‌دهنده این شرکت‌ها هستند.

حاجی زمانی برنامه پیشنهادی سال 98 را مورداشاره قرارداد و ابراز کرد: در سال گذشته حدود 7 هزار ارتباط تجاری در سه روز انجام‌شده که امید می‌رود این کار در سال جاری بیشتر انجام شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر کیفیت کالا کما فی السابق در حال انجام است و به شیوه تأمین ارز و ثبت سفارش کاری ندارد، اگر اتفاقی افتاده و کالای ناسالم می‌آید تخلف افتاده است.

منبع: قم نیوز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.