| کد خبر: 191473 |

وجود 300 هکتار سکونتگاه غیررسمی در قم

6 ورودی در شهر قم داریم که طرح ارتقا کیفی آن‌ها از نظر ترافیکی، اقتصاد شهری، معماری و ظاهری مورد نظر قرار گرفته است و امیدواریم در این ورودی‌ها به این معیارهای مورد نظر برسیم.

تین نیوز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از وجود بیش از 300 هکتار سکونتگاه غیررسمی در قم خبرداد و گفت: این سکونت‌گاه‌ها به 17 محله تقسیم‌بندی و مطالعات ویژه در مورد آن‌ها انجام شده است تا بتوانیم حداقل خدمات را در این مناطق ارائه کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از قم نیوز،  علیرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در نشست فصلی شهردار قم با اصحاب رسانه که در سالن جلسات رضوان شهرداری مرکز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 300 هکتار سکونتگاه غیررسمی در قم داریم، ‌اظهار کرد: این سکونت‌گاه‌ها به 17 محله تقسیم‌بندی و مطالعات ویژه در مورد آن‌ها انجام شده است تا بتوانیم حداقل خدمات را در این مناطق ارائه کنیم هر چند شهرداری وظیفه ندارد در هر نقطه‌ای به افراد خدمت‌رسانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: 6 ورودی در شهر قم داریم که طرح ارتقا کیفی آن‌ها از نظر ترافیکی، اقتصاد شهری، معماری و ظاهری مورد نظر قرار گرفته است و امیدواریم در این ورودی‌ها به این معیارهای مورد نظر برسیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مورد ورودی جعفریه در سال 94 با نظر ویژه شهردار تصویب شد که برای این ورودی برنامه‌ای ویژه را درنظر بگیریم که امسال برای سومین سال متوالی اقدامات ویژه این ورودی در مساحتی بیش از 200 هکتار همچنان توسط شهرداری منطقه 6 درحال انجام است.

وی از اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی برای ساماندهی هزار و 600 هکتار بافت فرسوده قم یاد کرد و گفت: هر ساله اعتباراتی در محلات شهر قم برای خدمات مختلفی از جمله توسعه فضای سبز پیرامون مساجد و مکان‌های فرهنگی و ورزشی مورد نیاز درنظر گرفته می‌شود تا بتوانیم در قالب برنامه پنج ساله ارتقای کیفی محلات را رقم بزنیم.

منبع: قم نیوز
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.