| کد خبر: 183900 |

◄ محدودیت های ترافیکی نوروز در قم اعلام شد

رئیس پلیس راه قم گفت: محدودیت و ممنوعیت ترافیکی همزمان با ایام نوروز در محورهای برون شهری این استان اجرا می شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راه قم گفت: محدودیت و ممنوعیت ترافیکی همزمان با ایام نوروز در محورهای برون شهری این استان اجرا می شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مختار پناهی درگفت وگویی اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد و آغازسفرهای نوروزی،به منظور افزایش ظرفیت تردد محورهای مواصلاتی کشور و ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در ایام نوروز، محدودیت های ترافیکی از روز 28 اسفندماه جاری تا پایان روز 16 فروردین ماه سال آینده در محورهای برون شهری استان به اجرا در می آید.

وی گفت:تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین باری (تریلی، کامیون و کامیونت) به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از محورهای اراک - قم، جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت 12 تا 24 روزهای 28 و 29 اسفندماه جاری و روزهای 4، 14 و 16 فروردین ماه سال آتی و همچنین محور قدیم قم - کاشان و بالعکس نیز تردد از ساعت 7 صبح تا 24 روز 29 اسفندماه جاری و روز 16 فروردین ماه سال آینده ممنوع است.

وی افزود:تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین باری (تریلی، کامیون و کامیونت) به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‌ های جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان و فارس) به سمت تهران در حرکت هستند، باید از مسیر آزادراه قم - کاشان (5 کیلومتری قم) و در ادامه از آزاد راه «قم - گرمسار - تهران» و کلیه وسایل نقلیه سنگین باری (تریلی، کامیون و کامیونت) که از استان‌ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند، می ‌توانند از محور «اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه – تهران» به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

پناهی گفت: 13 فروردین ماه سال آینده از ساعت 7 صبح تا 12 تردد کلیه وسایل نقلیه از محور کهک به قم و از ساعت 15 تا 24 از سمت قم به کهک ممنوع است و رانندگان می توانند از مسیر جاده معدن منگنز به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ 13 فروردین ماه سال آینده در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع و همچنین عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها، بزرگراه ‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

وی گفت: درتمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی هستند و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنان اجرا شده است و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

پناهی تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه ای که در طول مسیر محدودیت در حرکت هستند، باید به نحوی برنامه ریزی کنند که پیش از ساعت اجرای محدودیت از جاده عبور نمایند، در غیر این صورت از تردد آنان جلوگیری می شود.

وی افزود: مرکز پیام پلیس راه استان با شماره تلفن 36662888 و 21845916 و مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 120 و 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است و نیز در تارنمای www.rahvar120.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترسی است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.