| کد خبر: 172895 |

◄ ساخت فرودگاه در قم ضروری است

یک عضو شورای شهر قم ساخت فرودگاه در قم را به دلیل زائرپذیر بودن آن ضروری دانست.

تین نیوز

یک عضو شورای شهر قم ساخت فرودگاه در قم را به دلیل زائرپذیر بودن این استان ضروری دانست.

زین‌العابدین قرچورلو در گفت‌وگو با تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت ساخت فرودگاه قم توضیح داد: شورا شهر قم درگیر  ساخت این فرودگاه نبوده است اما تا جایی که بنده در جریان هستم تفاهم‌نامه‌ای بین یک شرکت خصوصی، استانداری قم و مراجع ذی‌ربط برای ساخت این فرودگاه به امضا رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: ظاهرا این شرکت خصوصی کارهای نظیر باند، ابنیه فرودگاه را تا درصدی پیش برده است اما مشکلاتی نظیر واگذاری، مالکیت و گرفتن مجوزها بر سر راه دارد.

عضو شورای شهر قم در پاسخ به این سوال که آیا ساخت فرودگاه در قم با توجه به نزدیکی فرودگاه امام ضروری است، پاسخ داد: ساخت فرودگاه قم به دلیل زائرپذیر بودن این شهر ضروری است. فرودگاه امام با شهر قم بین 50 دقیقه تا یک ساعت فاصله دارد و زائران تمایلی برای طی این مسیر ندارند.

قرچورلو ساخت فرودگاه در قم را به دلیل صرفه اقتصادی ضروری دانست و گفت: بخش خصوصی با توجه به این‌که چابک‌تر عمل می کند گزینه مناسبی برای ساخت فرودگاه است و نتیجه مطلوب‌تری را در پی خواهد داشت.

او افزود: ما می‌توانیم برای بخش خصوصی چارچوب تعریف کنیم تا در آینده شاهد رانت نباشیم و با کنترل بحث‌های اقتصادی و شفاف کردن مسائل هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 7 0

    به نام خدا
    تکمیل فرودگاه بین المللی قم که وعده افتتاحش مربوط به سال ها پیش است و متاسفانه به دلایل واهی و کارشکنی های بی دلیل و حتی بی سابقه همراه با بی مهری متولیانی که باید مشوق ساخت و تکمیل آن می شدند روبرو شده است؛ به طور حتم می تواند در رونق اقتصادی و سیاسی و اجتماعی این شهر جهانی تاثیر شگرفی بگذارد. مسئولین محترم شهر قم بدانند که فرودگاه قم می تواند دومین فرودگاه کشور بعد از فرودگاه های تهران در انتقال مسافر به اقصی نقاط کشور و دیگر کشورهای جهان باشد. به همین دلیل در برابر کارشکنی های احتمالی قاطعانه بایستند و اجازه ندهند حق مردم شریف قم و نیز زایرین و مهاجرینی که از نقاط دور دنیا به این شهر آمده مشغول تحصیل اند، ضایع شود.