| کد خبر: 106879 |

قطار ۵ ستاره حرم تاحرم می‌تواند مسافت قم تامشهد را ۷ ساعته طی کند

تین‌نیوز| مدیرعامل قطارهای فدک گفت: اگر زیرساخت‌ها اجازه بدهد قطار پنج ستاره حرم تا حرم طی ۷ ساعت مسیر قم تا مشهد را طی می‌کند.
نخستین قطار ۵ ستاره حرم تا حرم غروب دوشنبه با حضور استاندار قم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قطار پنج ستاره حرم تا حرم هر روز ساعت ۱۶  شهر مقدس قم را به مقصد مشهد ترک می‌کند و در ساعت ۱۶ و ۳۶ دقیقه از مشهد مقدس به سمت قم برمی‌گردد.
محمد ذوالقدری مدیرعامل قطارهای فدک، در حاشیه حرکت اولین قطار ۵ ستاره حرم تا حرم گفت: این قطارها بر اساس آخرین استاندارهای جهانی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

وی گفت: این قطارها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند که اگر زیرساخت‌ها اجازه بدهد در طی ۷ ساعت مسیر قم به مشهد را طی می‌کند ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت لازم این مسیر چند ساعت طولاتی‌تر خواهد بود.
ذوالقدری، از ویژگی‌های فنی موجود در این قطارها میز پذیرایی اختصاصی، تخت‌های قابل تنظیم و صندلی‌های راحتی و سرویس امکان احظار مهماندار دانست.

وی با بیان اینکه مسافران در بیشتر مسیر اینترنت دارند عنوان کرد: خدمات ما بر اساس خدمات روز حمل و نقل ریلی دنیا است و مهمانداران نیز توسط اساتید مجرب آموزش دیده‌اند.
مدیرعامل شرکت ریل‌پرداز نوآفرین افزود: ما در طراحی قطارها از مشاوران کشورهای آلمان، دانمارک و اتریش استفاده کرده‌ایم.
وی گفت: در گروه صنعتی ریل‌پرداز نوآفرین برای ساخت قطارهای ۵ ستاره بیش از دو هزار نفر شغل در کشور ایجاد کردیم.

قطار مسافری پنج ستاره حرم تا حرم هر روز به مشهد و قم حرکت می‌کند
معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از حرکت هر روزه قطارهای مسافری پنج ستاره حرم تا حرم به مشهد و قم خبر داد.
حسن موسوی نیز اظهار داشت: یکی از اقداماتی که ما در برنامه ریزی‌های خود بدان توجه داریم ارائه خدمات حداکثری و مطلوب از زمان دریافت بلیط توسط مردم تا زمان رسیدن به مقصد است.

وی بیان داشت: قطار مسافری پنج ستاره حرم تا حرم در ۲ رام و با ظرفیت ۲۸۰ تا ۴۸۰ نفر روزانه از قم به مشهد و بالعکس حرکت می‌کند.
موسوی گفت: قطارهای مسافری پنج ستاره حرم تا حرم با هدف ارائه خدمات و راحتی بهتر برای زائران حرم امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) راه اندازی شده است و خدماتی در سط بالا به آنان ارائه می‌دهد.


معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بازسازی و تجهیز واگن‌های قطارهای ۵ ستاره توسط مهندسان داخل کشور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کلیه شرکت‌هایی که از لحاظ تجهیزات، نیروی انسانی و مشخصات فنی قابل قبول هستند ۵ ستاره خواهند شد.
موسوی در خصوص برنامه‌های شرکت راه آهن در ایام اربعین حسینی گفت: خدمات و تعداد قطارها تا بالاترین ظرفیت در ایام اربعین حسینی برنامه ریزی خواهد شد.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی یکی دیگری از برنامه‌های شرکت راه آهن را ارتقاء سطح ایمنی حریم راه آهن در مناطق مسکونی برشمرد و افزود: کارگذاری بلوک‌های سیمانی برای تامین آسایش و امنیت مردم و همچنین کاهش آلودگی صوتی و کاهش سوانح برای عابران پیاده جزو اولویت‌های برنامه شرکت راه آهن ایران است.

هزینه ۶۴ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی قطار قم به مشهد
مدیرکل راه آهن استان قم نیز طی سخنانی گفت: صنعت ریلی کشور در حقیقت تبلور اقتصاد مقاومتی است.
فرشاد زادخور عنوان کرد: ۶۴ میلیارد تومان برای راه اندازی قطار پنج ستاره در مسیر قم به مشهد هزینه شده است.
مدیرکل راه آهن استان قم گفت: یکی از ویژگی‌های حمل و نقل ریلی کاهش مصرف سوخت است.
وی با بیان اینکه ایمنی در حمل و نقل ریلی ۵۰ برابر حمل و نقل با وسایل نقلیه است، افزود: استفاده از حمل و نقل ریلی در حقیقت کمک شایانی به محیط زیست می‌کند و ترافیک جاده‌ها را نیز بسیار کاهش می‌دهد.
زادخور با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار کشته در اثر تصادفات جاده‌ای داریم، افزود: در صنعت حمل و نقل ریلی در سال گذشته تلفاتی نداشتیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.