| کد خبر: 223564 |

استاندار فارس اعلام کرد

امید به بهره‎‌برداری خط ۲ مترو شیراز در بهار ۱۴۰۰

استاندار فارس، احداث خط دوم قطار شهری شیراز را از مهمترین پروژه‌ها برشمرد و با اشاره به اینکه دولت نیز حمایت‌های لازم از این پروژه را داشته است، اعلام کرد که انتظار داریم فاز اول این پروژه تا بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

استاندار فارس، احداث خط دوم قطار شهری شیراز را از مهمترین پروژه‌ها برشمرد و با اشاره به اینکه دولت نیز حمایت‌های لازم از این پروژه را داشته است، اعلام کرد که انتظار داریم فاز اول این پروژه تا بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، در حاشیه جلسه بررسی پروژه‌های سطح ۲ حوزه مدیریت شهری شیراز، گفت: در این جلسه روند اجرای پروژه‌های محور زندیه، موزه منطقه‌ای و مشاهیر و توسعه آرامگاه سعدی، بررسی شد.

رحیمی، بررسی روند اجرای پروژه‌های مدیریت شهری شیراز و رفع مشکلات موجود با هدف تسریع در اتمام آنها را یکی از اهداف برگزاری این جلسات برشمرد و گفت: بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی از پروژه‌های سطح یک شهرداری شیراز به شمار می‌رود که در شمال‌غرب و در دامنه کوه‌های الله اکبر در حال اجرا است و بلوار جمهوری را به دینکان و کمربمندی و بزرگراه محلاتی وصل می‌کند.

تکمیل پروژه بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی تا پایان امسال

رحیمی با یادآوری اینکه در پروژه بزرگراه شهید سلیمانی ۲ تونل نیز اجرا می‌شود، گفت: اکنون ۳.۵ کیلومتر از این پروژه اجرا شده و ۶.۵ کیلومتر نیز در دست اجرا است؛ با توجه به تعداد نیرو و ماشین آلات فعال در آن، انتظار می رود تا پایان امسال یا حداکثر اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

استاندار فارس، خط دوم قطار شهری شیراز را به عنوان یکی از پروژه‌های دارای اهمیت ویژه برشمرد و با بیان اینکه دولت نیز به پیشبرد این پروژه کمک کرده است، گفت: عملیات اجرایی فاز یک این پروژه با طول حدود ۱۱ کیلومتر، در مرحله تونل و لاینینگ قرار دارد و روسازی و ریل‌گذاری و احداث ایستگاه همزمان انجام می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این پروژه تا اردیبهشت یا خرداد سال آینده با یک یا ۲ ایستگاه به بهره برداری برسد و مردم  جنوب شهر شیراز و میان‌رود و اطراف آن از این ظرفیت حمل و نقلی ارزان، ایمن و سریع، بهره‌مند شوند.

استاندار فارس با اشاره به اجرایی شدن ۲۷ پروژه شاخص انسان محور توسط شهرداری شیراز، گفت: تاکید بر زمان‌بندی مناسب در اجرای این پروژه‌ها و بیان مشکلات موجود برای رفع آنها از موارد مطرح شده در این جلسه بود. تلاش می کنیم این مشکلات با هماهنگی دستگاه های اجرایی و اختیاراتی که در حوزه مدیریت ارشد استان وجود دارد برطرف شود.

اجرای پروژه محور زندیه در آینده نزدیک

رحیمی به ۱۲۰ پروژه مدیریت شهری در حوزه مناطق و محلات اشاره و اضافه کرد: شهرداری شیراز در این زمینه و برای ارائه خدمات به مردم در سطح محلات و مناطق اقدامات خوبی انجام داده است.

استاندار فارس، پروژه محور زندیه را نیز از طرح‌های شاخص برشمرد و با اشاره به اینکه تصویب این پروژه مراحل نهایی را سپری می کند، از آغاز مراحل اجرایی آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: راه و شهرسازی، شهرداری، شرکت عمران و بهسازی و سایر دستگاه های مربوطه مکلف شده اند در اسرع وقت موانع موجود را برطرف کرده و عملیات اجرایی را شروع کنند تا این پروژه به عنوان یک فضای شهری قابل قبول در اختیار شهروندان قرار گیرد.

امیدواری برای تکمیل موزه‌های منطقه‌ای و مشاهیر شیراز

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه تکمیل پروژه موزه‌های منطقه‌ای و مشاهیر شیراز در قالب طرح توسعه حافظیه، از نیاز به تملک تعدادی از ساختمان‌های اطراف آرامگاه حافظ برای نهایی شدن کار خبر داد.

رحیمی گفت: با توجه به توافقی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، تعدادی زمین برای تامین هزینه‌های تملک املاک مورد اشاره، در اختیار پروژه قرار می‌گیرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در گذشته اختصاص تعدادی از اراضی مربوط به صدرا و راه و شهرسازی به بازآفرینی اطراف حافظیه و سعدیه از سوی هیئت دولت مصوب شده است و در این جلسه مقرر شد این اقدامات با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.