| کد خبر: 215254 |

کرونا عامل کاهش تصادفات در فارس است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: کرونا عامل کاهنده آمار تصادفات استان است وگرنه مشکلات گذشته همچنان پا بر جاست.

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: کرونا عامل کاهنده آمار تصادفات استان است وگرنه مشکلات گذشته همچنان پا بر جاست.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حیدر آسیابی ظهر چهارشنبه در شورای ترافیک استان فارس بیان کرد: شیوع کرونا در جامعه باعث شده تا شاهد کاهش عبور و مرور در سطح جامعه باشیم از این رو با توجه به کاهش آمارهای حمل و نقل درون و برون شهر میزان تصادفات نیز کاهش یافته و در نتیجه آمارهای استان در حال نزول است.

وی اضافه کرد: به گواه مسئولین استانی مشکلاتی که از پیشتر در استان وجود داشته همچنان مرتفع نشده و وجود دارند اما آمارها در حال کاهش است و این کاهش نشان از وجود عامل دیگری است که موجب کاهش شده که آن نیز موضوع کرونا است.

آسیابی افزود: اگر کرونا در جامعه وجود نداشت آیا بازهم شاهد کاهش آمارهای تصادفات در استان فارس بودیم؟ این سوالی است که باید بدان پاسخ گفت البته ذکر این موضوع نیز لازم است که میزان تصادفات و مصدومان نوروز ٩٩ بیشتر از آمار جانباختگان کرونا در استان است.

وی تاکید کرد: بزرگترین معضل اجتماعی تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری است که باید نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کرد البته بررسی عوامل مشکل زا یکی از اقداماتی است که باید توسط دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت شاهد هستید که محدودیت‌های بودجه وجود دارد این در حالی است که موضوع فرهنگ نیازی به بودجه زیادی نداشته و این موضوع باعث می‌شود که با توجه به محدودیت‌های بودجه این مشکلات که در سطح جامعه در خصوص فرهنگ ترافیک وجود دارد برطرف کردن

وی خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان یک عامل بازدارنده است اما عامل کافی نیست بلکه با بررسی تمامی ابعاد شاخص‌های تصادفات نسبت به برنامه‌ریزی بایستی اقدام شده تا در اجرای مصوبات شورای ترافیک استان نیز شاهد توفیق‌هایی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.