| کد خبر: 210122 |

کامیون‌داران فارس همسنگر مردم در نبرد با کرونا

آمارها گویای تداوم خدمات‌رسانی کامیون‌داران استان فارس در روزهای کرونایی است؛ روزهایی که شهروندان باید طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را اجرایی کنند و کمتر از خانه خارج شوند اما کامیون‌داران فارس با تردد در جاده‌ها و حمل بار سهم خود را در خدمت به جامعه در این مقطع دشوار ادا کردند.

تین نیوز

آمارها گویای تداوم خدمات‌رسانی کامیون‌داران استان فارس در روزهای کرونایی است؛ روزهایی که شهروندان باید طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را اجرایی کنند و کمتر از خانه خارج شوند اما کامیون‌داران فارس با تردد در جاده‌ها و حمل بار سهم خود را در خدمت به جامعه در این مقطع دشوار ادا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در این استان در نوروز امسال سخن گفت و تداوم خدمات‌رسانی کرونا در سایر روزهای ماه نخست سال و پس از آن را یادآور شد.

قدردانی از نقش‌آفرینی موثر کامیون‌داران در شرایط شیوع کرونا، بخشی از سخنان علیرضا سیاهپور بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این باره گفت: در ایامی که با توجه به شیوه بیماری کرونا، بر لزوم کاهش فعالیت‌ها و در خانه ماندن تاکید می‌شد، رانندگان ناوگان حمل و نقل بار با توجه به نیاز جامعه به اقلام و کالاهای اساسی به جنگ ویروس کرونا رفتند و با حمل به موقع و سریع کالا به نقاط مختلف کشور اجازه ندادند که مردم برای تامین اقلام مورد نیاز خود دچار مشکل و کمبود شوند.

فروردین‌ متفاوت از نظر حمل بار و کالا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه سخنان خود به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در فروردین ماه امسال یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار این استان به نقاط مختلف درون و برون استان جا به جا شد.

سیاهپور افزود: بر خلاف سال‌های قبل که در ایام نوروز ممنوعیت تردد کامیون در جاده‌ها اعمال می‌شد، امسال با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا و لزوم انتقال کالاهای اساسی و استراتژیک از بنادر به شهرهای کشور، این ممنوعیت وجود نداشت و ناوگان حمل و نقل بار به میزان مورد نیاز فعالیت داشت.

وی ادامه داد: فعالیت ناوگان بار به گونه‌ای بود که تمامی کالاهایی که از بنادر کشور ترخیص می‌شد بلافاصله به مقاصد مختلف بارگیری و منتقل می‌شود و ناوگان حمل و نقل بار استان فارس نیز انتقال بار و کالاهای اساسی از بنادر امام خمینی (ره)، بوشهر و بندرعباس به خوبی پوشش داد.

افزایش ۳۰ درصدی حمل بار در نوروز امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: جا به جایی کالا توسط ناوگان بار استان به میزانی بود که از ابتدای فروردین تا پانزدهم این ماه شاهد افزایش ۳۰ درصدی حمل و نقل بار توسط این ناوگان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بودیم.

سیاهپور تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل کالا و بار استان متشکل از ۳۵ هزار و ۹۴۸ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و ۵۵ هزار و ۷۱۶ راننده است.

مقایسه آمار حمل بار در سال‌های ۹۷ و ۹۸

وی گفت: سال ۹۷ افزون بر ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار فارس جا به جا شد که این میزان در سال ۹۸ به افزون بر ۳۰ میلیون و ۷۷۸ هزار تن رسید.

او افزود: همچنین سال گذشته دو  میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۷۷ بارنامه در استان صادر شد که این عدد در سال ۹۷، دو میلیون و ۲۳۳ هزار و ۲۷۷ بارنامه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با قدردانی مجدد از فعالان حوزه حمل و نقل بار در استان به خاطر نقش‌آفرینی موثر در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: به منظور حمایت از ناوگان بار، اقداماتی از جمله واگذاری لاستیک خارج از بحث پیمایش در بندر امام و همچنین تعویض روغن با نرخ مصوب دولتی توسط سازمان راهداری انجام شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری،  ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۳ نفر در ۲۴ ساعت قبل از ارائه این گزارش، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.