| کد خبر: 208421 |

تردد در جاده‌های فارس ۷۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده توسط دوربین‌های تردد شمار، تردد و آمد و شد در جاده‌های این استان در روزهای منتهی به سال گذشته تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده توسط دوربین‌های تردد شمار، تردد و آمد و شد در جاده‌های این استان در روزهای منتهی به سال گذشته تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا سیاهپور افزود: حدود ۲۰ درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان نیز مربوط به خودروهای عمومی و تانکرهای سوخت‌رسان و کامیون‌های حمل بار و کالا است و مابقی مربوط به خودروهای شخصی عمدتا بومی استان است.

وی ادامه داد: اجرای طرح کنترل ورود و خروج خودروها در استان موجب کاهش روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد خودروها شد.

او اظهار داشت: در محور شیراز - مرودشت نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی استان شاهد کاهش چشمگیر تردد خودروها بوده‌ایم و تردد در این محور در روز گذشته (دهم فروردین) در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش داشت و در محور شیراز - سپیدان نیز کاهش ۸۰ درصدی تردد را شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: به جز محور جدید شیراز - بیضا که به دلیل اجرای عملیات آزادراه شیراز - اصفهان مسدود است و تردد از محور قدیم شیراز - بیضا انجام می‌شود، سایر محورهای استان باز است.

سیاهپور، از شهروندان خواست که با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم همکاری برایقطع زنجیره انتقال آن، ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی، بهترین کار را همچنان در خانه ماندن بدانند و از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بنا بر آخرین آمار اعلامی در روز یکشنبه دهم فروردین ۹۹، با شناسایی۴۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان به ۷۱۲ نفر افزایش یافت. بر اساس این اطلاعات، ۲۷ نفر در این استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند. ۲۰۶ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۲۶۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.