| کد خبر: 200314 |

تداوم فعالسازی تجهیزات کنترلی ترافیک در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که در حال حاضر بخشی از منصوبات الکترونیکی تقاطع‌های این کلانشهر که در پی حوادث اخیر تخریب شده بود، ترمیم و بازسازی شده و تلاش شبانه روزی برای رفع تمام مشکلات این بخش ادامه دارد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که در حال حاضر بخشی از منصوبات الکترونیکی تقاطع‌های این کلانشهر که در پی حوادث اخیر تخریب شده بود، ترمیم و بازسازی شده و تلاش شبانه روزی برای رفع تمام مشکلات این بخش ادامه دارد.

مجتبی زوربخش بیان کرد: در جریان ناآرامی‌های اخیر، تعدادی از منصوبات حوزه حمل و  نقل و ترافیک شهرداری شیراز، تخریب شد که مهمترین آنها تجهیزات مربوط به چراغ‌های راهنمایی، فانوس این چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی تقاطع‌ها، بخشی از سیستم‌های کنترلی و نظارتی ترافیک، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی افقی و عمومی و تعدادی از جایگاه‎های سوخت متعلق به شهرداری بود.

او بدون اشاره به آمار دقیقی از حجم خسارت‌ها و عدد آن، ادامه داد: از آنجا که چراغ‌های راهنمایی و سایر منصوباتی که با هدف ایجاد نظم در ترافیک و ایمن‌سازی عبور و مرور پیاده و سواره در شهر نصب شده بود، تضمین کننده تردد ایمن در بخش‌های سواره و پیاده و کنترل دقیق و به لحظه ترافیک است، لذا فعال سازی آنها را در اولویت کاری قرار دادیم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تعمیر و نصب مجدد تابلوهای عمودی و افقی که تخریب شده بود نیز توسط اداره‌کل مهندسی ترافیک به همراه پیمانکاران در حال انجام است.

زوربخش بدون اشاره به میزان ریالی خسارت‌ها به زیرساخت‌های حمل و نقل شهری در حوادث اخیر، عنوان کرد که بروز خسارت موجب شد تا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در اجرای برخی پروژه‌ها که نقش تکمیل کنندگی دارند، با محدودیت مواجه شود.

او همچنین از قانونمداری شهروندان شیرازی در روزهای اخیر تشکر و خاطرنشان کرد: اگرچه چراغ‌های راهنمایی در بسیاری از تقاطع‌های شیراز طی روزهای اخیر خاموش بود اما شاهد نهایت قانونمندی از سوی عابران پیاده و راکبان خودروها و وسایل نقلیه شخصی بودیم به طوریکه کمترین میزان معضل ترافیکی در این ایام گزارش شده است.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین در خصوص اجرایی شدن طرح دوچرخه هوشمند در این کلانشهر، اضافه کرد: علی‌رغم آمادگی برای افتتاح طرح استفاده از دوچرخه هوشمند، به دلیل وقایع اخیر و بروز مشکلاتی در بخش زیرساخت‌های اخیر به دلیل تخریب‌های حادث شده، این اقدام به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

زوربخش یادآور شد: دوچرخه‌های هوشمند تامین شده برای اجرای این طرح در حال حاضر در انبار شهرداری شیراز قرار دارد و ایستگاه‌های مورد نظر برای فاز اول طرح دوچرخه هوشمند، ایجاد شده است و در اولین فرصت طرح رسما آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش نرخ بنزین و اعتراض برخی شهروندان به این اقدام در شیراز، افراد اغتشاشگری با سوء استفاده از این فضا، اقدام به تخریب اموال عمومی در شیراز کردند که بخش زیادی از این تخریب‌ها در حوزه شهری مربوط به زیرساخت‌های شهر هوشمند و حمل و نقل و ترافیک بود.

به گفته حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، اقدامات آشوبگران در ابتدای هفته گذشته، اقدامات چندین ساله شهرداری که موجب پیشتازی شیراز در مسیر تبدیل به شهر هوشمند را تحت الشعاع قرار داده و بخشی از زیرساخت‌های این حوزه را از بین برده است.

براساس اعلام سینا بنی زمانی، عضو شورای شهر شیراز، حجم ریالی خسارت‌های وارده در جریان ناآرامی‌های ابتدای هفته گذشته در این کلانشهر، بالغ بر 100 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، شیراز طی دو سال اخیر، گام‌های بلندی را در راستای هوشمندسازی برداشته بود به طوریکه تمام تقاطع‌های شهری و بخش اعظمی از مسیرهای اصلی و حتی فرعی این کلانشهر به سیستم‌های کنترل و نظارت ترافیکی مجهز شده بود؛ این اقدام بیشترین تاثیر را بر کاهش حوادث ترافیکی درونشهری خصوصا در نقاط پر حادثه در پی داشت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.