| کد خبر: 18531 |

راه‌اندازی متروی شیراز در شهریور قطعی است

تین نیوز | رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شیراز گفت: فاز اول از خط یک قطار شهری شیراز به‌ طول 10.5 کیلومتر، حدفاصل میدان‌های احسان و نمازی، با پنج ایستگاه، از شهریورماه قطعا راه‌اندازی خواهد شد.
 
احمدرضا نقیب‌زاده صبح چهارشنبه 29 مرداد در حاشیه بازدید اعضاء شورای اسلامی از قطار شهری شیراز، به خبرنگاران گفت: خط یک قطار شهری شیراز24.5 کیلومتر است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری، در دو فاز به بهره‌برداری می‌رسد.
 
نقیب‌زاده با یادآوری اینکه در فاز اول مترو، هشت ایستگاه پیش‌بینی و تعبیه شده بود، خاطرنشان کرد: تاکنون پنج ایستگاه از هشت ایستگاه آماده بهره‌برداری است و سه ایستگاه دیگر نیز طی ماه‌های آتی آماده خواهد شد.
 
وی همچنین گفت: در فاز اول مترو شیراز به‌عنوان سومین کلان‌شهر کشور که صاحب این زیرساخت حمل و نقلی خواهد شد، با سه رام قطار شامل 15 واگن راه‌اندازی می‌شود.
 
نقیب‌زاده اضافه کرد: در این فاز ظرفیت جابه‌جایی 50 هزار مسافر وجود دارد و هنوز قیمتی از سوی شورای شهر به‌عنوان کرایه تصویب نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: البته تلاش این خواهد بود که زمینه را برای استقبال مردم از این زیرساخت فراهم کنیم و در این راستا امیدواریم که به سمتی برویم تا شهروندان بتوانند از کارت‌های شهروندی همزمان برای پرداخت هزینه‌های حمل و نقل اتوبوس و مترو استفاده کنند.
 
نقیب‌زاده با بیان اینکه مسیر فاز یک مترو شیراز یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای شهری در شیراز محسوب می‌شود، ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این امکان و توسعه آن، موجب کاهش بار ترافیک و تسهیل در دسترسی‌ها شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: کار برای تکمیل 14.5 کیلومتر باقیمانده از خط یک در حال انجام است و امیدواریم ظرف سه‌ سال آینده، این مسیر نیز وارد فاز بهره‌برداری شود.
 
نقیب‌زاده گفت: سرعت میانگین قطار شهری در شیراز حدود 70 کیلومتر در ساعت خواهد بود و تاکنون امکان آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در بخش‌هایی از سالن‌های مترو فراهم شده و امیدواریم به‌زودی در مسیر تونل‌ها هم این دسترسی فراهم شود.
 
عضو شورای شیراز گفت: سازمان قطار شهری فعلا به شکل معاونت در زیرمجموعه شهرداری شیراز فعالیت خواهد کرد اما در آینده نزدیک به شرکت تبدیل شده و به‌عنوان یکی از شرکت‌های تحت پوشش شهرداری، تمام خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری را عهده‌دار خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.