| کد خبر: 259742 |

سازمان هواشناسی نسبت به تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ ها هشدار داد

بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعد از ظهر) طی امروز و فردا موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال تگرگ در مناطق مستعد هشدار داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعد از ظهر) طی امروز و فردا موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

روز شنبه خراسان شمالی و ارتفاعات شرقی گلستان و روز یک شنبه خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق و ارتفاعات سمنان و ارتفاعات در استان های گلستان، مازندران و تهران درگیر این سامانه می شوند.

اثر مخاطره نیز آبگرفتگی معابر، سیلاب به صورت محلی، جاری شدن روان آب در مسیل ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، صاعقه، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک و تگرگ، وزش باد شدید موقت، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن سال پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در اطراف رودخانه ها، عدم فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها و لایروبی کانال ها و آب روها توصیه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.