| کد خبر: 236682 |

◄ جایگاه داران؛ متضرر اصلی حمله سایبری به جایگاه های سوخت

عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن مرکزی جایگاه داران سراسر کشور گفت: متضرر اصلی حمله سایبری به جایگاه های سوخت، فقط جایگاهداران بودند.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن مرکزی جایگاه داران سراسر کشور گفت: متضرر اصلی حمله  سایبری به جایگاه های سوخت، فقط جایگاهداران بودند.

به گزارش تین نیوز، یوسف فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: حدود۴۲۰۰ جایگاه دومنظوره در سراسر کشور فعال بود که  اکنون با گذشت چند روز از حمله سایبری حدود 3000 تا 3500 جایگاه تقریبا بروز رسانی شده اند که البته از همین تعداد هنوز تعداد زیادی جایگاه اینشیال نشده اند.

او گفت: در جایگاه هایی که اینشیال نشده اند هنوز ارتباط سرور جایگاه با سرور مرکزی یا وصل شدن به مدار اصلی و مرکز صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: درواقع در تعدادی از جایگاه های سوخت، اگرچه سیستم ای پی سی بروز رسانی شده ولی اینشیال نشده اند.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد در جایگاهی با وجود وصل شدن سیستم، فرآورده یارانه ای توزیع نشود، گفت: چنین اتفاقی نمی افتد زیر اگر جایگاهی فراورده های یارانه ای را توزیع نکند، زیان می کند.

به گزارش تین نیوز، فرامرزی در مورد دلیل این امر توضیح داد: نرخ کارمزد آزاد و یارانه ای فراورده های سوختی برابر و البته مبلغ ناچیزی است.

وی عنوان کرد: این بدان معنی است که جایگاه داران کارمزد یا حق الزحمه ای بر اساس نرخ آزاد سوخت دریافت نکرده و همان تک نرخ کارمزد را دریافت می کنند و عدم توزیع فراورده فقط موجب ضرر و زیان جایگاهدار می شود.

عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن مرکزی جایگاه داران سراسر کشور، تاکید کرد: بر این اساس متضرر اصلی این حمله  سایبری فقط جایگاهداران بودند.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان این که در حال حاضر از حدود 4200 جایگاه  هنوز  1700 تا 1800 جایگاه با نرخ آزاد کارمی کنند، گفت: البته تعدادی جایگاه هم هنوز  سوخت آزاد و  یارانه ای را به فروش نرسانده اند.

بیشتر بخوانید:

خارج شدن خودکار سامانه هوشمند سوخت از مدار

فرامرزی با اشاره به نقش مهم اماکن فروش فراورده های سوختی در انجام فعالیت های روزمره یک جامعه بیان کرد: جایگاه های سوخت موتور گردش همه مشاغل یا بهتر بگویم قلب تپنده جامعه هستند ولی متاسفانه نگاه مسئولان به آنها نگاهی سطحی است.

او تاکید کرد: ببینید اگریک روز در چرخه توزیع اختلال بروز کند چه می شود، با این وجود، متاسفانه هرگز  نگاه ها به این شغل، حساس نبوده است.

این فعال صنفی با اشاره به بی توجهی مسئولان به درخواست جایگاه داران برای بروز رسانی سامانه فرسوده، افزود: الان هم دوباره راه رفته را تکرار می کنند.

به گزارش تین نیوز، فرامرزی خاطرنشان کرد: حق الزحمه جایگاهداران بسیار کمتر از حق قانونی آنان است و ما منتظریم همین حق الزحمه اندک ناشی از غیرفعال شدن ، توسط مسئولان جبران شود.

وی گفت: البته جبران به این معنی است که نرخ اصلی و قانونی حق الزحمه جایگاهداران را همراه باسامانه به روز کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.