| کد خبر: 224805 |

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور

هشدار درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی توسط مردم

دکتر حریرچی ضمن مثبت خواندن اثار فاصله گذاری های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی توسط احاد جامعه از منع تردد شبانه به عنوان یکی از مولفه های مبارزه با کووید-19نام برد.

تین نیوز

قزوین- در پنجاه و سومین جلسه ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان قزوین که به ریاست جمالی پور استاندار قزوین و با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور ، حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین ستاد، فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ستاد در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد دکتر حریرچی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور توسط مردم در راستای مبارزه با بیماری کوید-19برگزار شد.

دکتر حریرچی ضمن مثبت خواندن اثار فاصله گذاری های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی توسط احاد جامعه از منع تردد شبانه به عنوان یکی از مولفه های مبارزه با کووید-19نام برد.

در این جلسه اعلام شد ۵ شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

به جز شهرستان تاکستان که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، سایر شهرستانهای استان در وضعیت رنگ بندی زرد بوده و محدودیت های کرونایی از ۱۳ دی ماه لغایت ۱۹ دی ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

در شهرستان های با وضعیت رنگ بندی زرد ، فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای یک، دو و سه در طی هفته ی آتی مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع است.

فعالیت های تجاری، بازرگانی و خدماتی در شهرستان تاکستان با وضعیت رنگ بندی نارنجی صرفا برای گروههای شغلی یک و دو مجاز بوده و گروههای سه و چهار حق فعالیت در طی هفته آتی را نخواهند داشت.

 فعالیت های آموزشی در تمامی  شهرستانهای استان بصورت غیر حضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز تعطیل خواهند بود.

خودروهای با پلاک شخصی ۷۹ و ۸۹ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلا مانع است.

در شهرستان تاکستان با رنگ بندی نارنجی، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به داخل شهر ممنوع است

تردد ساکنان شهر تاکستان با خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی صرفا در داخل شهر امکان پذیر بوده و در صورت خروج از شهر و قصد بازگشت مجدد به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه است.

با توجه به تاثیر مثبت اعمال قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در کاهش شیوع و ابتلاء به کرونا و بر اساس اختیارات واگذار شده به استانداران سراسر کشور، قانون منع تردد شبانه در ساعات ذکر شده در تمامی شهر های استان همچنان به قوت خود باقی بوده و در هفته آینده نیز اعمال خواهد شد.

در وضعیت زرد، کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد  و در سایر ادارات شهر، ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.

در میان شهرستان ها و شهر های استان، شهرستان تاکستان وشهر اقبالیه، نیاز به همکاری بیشتر مردم ونظارت وکنترلِ تیم های مراقبتی دارند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.