| کد خبر: 224749 |

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

طرح مطالعاتی پساب‌های صنعتی برای احیای تالاب الله‌آباد ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قروین گفت: دشت الله‌آباد قزوین با ۱۲۰ هزار هکتار مساحت، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن تالاب بوده و از ۲ اکوسیستم آبزی و خشکی تشکیل و محل گونه‌های مختلف حیات وحش و انواع پرندگان نادر به شمار می‌رود.

تین نیوز

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قروین گفت: دشت الله‌آباد قزوین با ۱۲۰ هزار هکتار مساحت، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن تالاب بوده و از ۲ اکوسیستم آبزی و خشکی تشکیل و محل گونه‌های مختلف حیات وحش و انواع پرندگان نادر به شمار می‌رود.

علی فرخزاد اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت پساب‌های صنعتی و بازگرداندن آن به چرخه مصرف می‌توان بخشی از نیازهای استان را تامین کرد و برای کمک به احیای تالاب الله آباد مورد استفاده قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: از ابتدای امسال جهت استفاده بهینه از پساب‌های صنعتی و لزوم داشتن استانداردهای لازم جهت مصارف کشاورزی با کارهای مطالعاتی طرح توسط سازمان جهاد کشاورزی در بحث شوره زار، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان بر اساس شرح وظایف هر سازمان اقداماتی انجام شده است.

این مسوول تصریح کرد: از مرداد ماه امسال طرح مطالعاتی ساماندهی و انتقال پساب صنعتی به مشاور واگذار شد که نتایج اولیه این طرح طی هفته آینده مشخص و به محیط‌زیست کشور اعلام خواهد شد تا بتوانیم از اعتبارات صندوق محیط‌ زیست در این زمینه استفاده کنیم.

فرخزاد با بیان اینکه از اراضی منابع طبیعی قبل از رسیدن به تالاب الله‌آباد باید استفاده بهینه به عمل آید، ادامه داد: با توجه به قابلیت تولید چوب در استان قزوین، از پساب‌ها در این حوزه می‌توان استفاده لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه انتقال پساب‌های تصفیه شده موجب می‌شود تا به شکل مستمر شاهد آبگیری در تالاب الله آباد باشیم، ادامه داد: این اقدام ضمن آنکه می‌تواند به احیا و حفظ تالاب فصلی الله آباد کمک کند، به رفع خطرات زیست محیطی ناشی از رهاسازی پساب‌ها نیز کمک می‌کند.

فرخزاد در پایان‌گفت: علاوه بر حفظ محصولات کشاورزی، از دیگر فواید این طرح می‌توان به احیای تالاب الله‌آباد واقع در محدوده جنوبی شهر آبیک و همچنین مبارزه با بیابان‌زایی و کاهش سطح کانون‌های گرد و غبار محلی که معضل جدی در استان و به خصوص شهر آبیک است، اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.