| کد خبر: 190848 |

چین به دریای جنوبی ناو هواپیمابر اعزام کرد

روزنامه ساوت چاینا هنگ‌کنگ گزارش کرد چین به دریای جنوبی، از مناطق مورد منازعه بین پکن و واشنگتن، ناو هواپیمابر اعزام کرده است.

تین نیوز

روزنامه ساوت چاینا هنگ‌کنگ گزارش کرد چین به دریای جنوبی، از مناطق مورد منازعه بین پکن و واشنگتن، ناو هواپیمابر اعزام کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرق، این نشریه در گزارشی نوشت که کشورهای دیگر در حال رصد تحولات این منطقه پرمنازعه هستند، تایوان هم گفته است جابه‌جایی‌های این ناو را رصد می‌کند.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای آورده است که این ناو و کشتی‌های پشتیبان آن به منطقه دریای جنوبی اعزام شده‌اند، اما به جزئیات زیادی دراین‌باره اشاره نکرده است. این در شرایطی است که کشورهایی نظیر فیلیپین و ویتنام هم درگیر منازعاتی درباره مالکیت بر برخی از جزایر این دریا هستند که چین خود را مالک کل آن می‌داند.‌

وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود از اعزام ناو هواپیمابر لیائونینگ چین به دریای جنوبی ابراز نگرانی کرده و هم‌زمان گفته است که این جزیره می‌تواند از منافع و تمامیت ارضی خود حراست کند. هم‌زمان ژاپن هم از اعزام این ناو با پنج کشتی دیگر، از جمله ناوشکن‌های حامل موشک‌های هدایت‌شونده خبر داده که از تنگه میاکی عبور می‌کنند و به سمت اقیانوس آرام می‌روند.

چین می‌گوید: ناوهای این کشور در حال تمرینات مقرر هستند و در آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کنند و بهتر است کشورهای منطقه در گذرگاه‌ها، عبور این ناوها را تهدیدی برای خود تلقی نکنند. این گزارش می‌افزاید این ناوها احتمالا به سمت اقیانوس آرام غربی و به نزدیکی جزیره گوام می‌روند که پایگاه آمریکاست و به فیلیپین نزدیک است و پس از آن وارد دریای جنوبی می‌شوند.

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.