| کد خبر: 141494 |

جدیدترین و پیچیده ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده

ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر. فورد» (USS Gerald R. Ford) که جدیدترین و پیچیده ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده نام گرفته است تنها ۶ روز پس از عملیاتی شدن اولین عملیات نشست و برخاست روی عرشه ی خود را تجربه کرد.

تین نیوز

ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد آر. فورد» (USS Gerald R. Ford) که جدیدترین و پیچیده ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده نام گرفته است تنها ۶ روز پس از عملیاتی شدن اولین عملیات نشست و برخاست روی عرشه ی خود را تجربه کرد. برای اولین بار یک جنگنده ی «اف/ای-۱۸ سوپر هورنت» (F/A-18 Super Hornet) رأس ساعت ۳:۱۰ دقیقه ی بعدازظهر روز جمعه هفته گذشته با گرفتن قلاب سیمی شماره ی ۲ سیستم گیرکننده ی دنده ای پیشرفته ی ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد روی عرشه ی این ناو فرود موفقیت آمیزی داشت و ساعتی بعد از فنر شماره یک سیستم پروازی الکترومغناطیسی عرشه ی ناو به پرواز درآمد.

170408-N-KU586-0043-800x533-w700

دریاسالار فیل داویدسون، فرمانده ناوگان دریایی ایالات متحده در مورد این آزمایش پروازی و ارزیابی اسکادران ۲۳ گفت:” امروز، ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر. فورد با برخاست و نشست موفقیت آمیز هواپیما از وی ایکس-۲۳ با استفاده از AAG  و EMALS نام خود را در تاریخ ثبت کرد. تیم کاری و مهندسانی که برای آماده سازی این ناو سخت تلاش کرده بودند عالی کار کردند”. EMALS که مخفف عبارت «Electromagnetic Aircraft Launch System» به معنای «سیستم الکترومغناطیسی پرواز هواپیما» است و AAG  نیز مخفف عبارت «Advanced Arresting Gear» می باشد که به معنای «سیستم ترمز و متوقف کردن پیشرفته» است که اولی برای پرواز هواپیماها و دومی برای فرود آمدن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ford-figure-03-w700

این دو سیستم در دوران توسعه ی خود با مشکلاتی مواجه شدند به نحوی که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده به متخصصان نیروی دریایی توصیه کرده بود به جای صرف هزینه بر روی این سیستم های جدید به سراغ سیستم های قدیمی فنری که با نیروی بخار کار می کردند بروند. این تست اولین تست ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد در زمینه ی فرود و برخاست هواپیماهای با بال ثابت بود. در همان روز ۴ عملیات نشست و برخاست دیگر نیز با استفاده از سیستم های پیشرفته ی پروازی جدید روی عرشه ی این ناو مدرن انجام گرفت. به گفته ی مقامات نیروی دریایی، سیستم AAG یک سیستم کاملاً نرم افزاری و خودکار است که امنیت و کارآیی بسیار بیشتری داشته و با تعداد بیشتری از هواپیماها سازگاری دارد.

uss-gerald-r-ford-w700

همچنین کار کردن با آن راحت تر بوده و تعداد خدمه را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، در سیستم AAG بخش تست و تشخیص مشکل در خود دستگاه تعبیه شده که هزینه ی تعمیر و نگهداری را نیز به شدت کاهش خواهد داد. در مورد سیستم EMALS  نیز گفته شده که هدف از ساخت و توسعه ی آن تولید مقدار بیشتری انرژی، امنیت و کارآیی بیشتر  در مقایسه با سیستم های پرواز قدیمی مبتنی بر نیروی بخار بوده است. علاوه بر این سیستم جدید کنترل سرعت بسیار دقیق تری داشته و قدرت شتاب دهی آن نیز بسیار بهتر بوده و برای انجام وظیفه در تمامی ناوهای هواپیمابر کنونی و آینده طراحی شده است.

این دو مورد تنها بخش کوچکی از ۲۳ تکنولوژی جدید یا مدرن سازی شده ای خواهد بود که روی ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد نصب شده اند که اولین ناو هواپیمابر از کلاس فورد خواهد بود. سفارش ساخت دو ناو هواپیمابر دیگر از این کلاس داده شده که ناو های «یو اس اس جان اف کندی» و «یو اس اس انترپرایز» نام دارند.

 

منبع: روزیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.