| کد خبر: 185885 |

با ورود امواجی از هوای ناپایدار به منطقه کردستان؛

بارش باران از بعدازظهر امروز

باد شدید کردستان را فرا می گیرد.

تین نیوز

بر اساس آخرین پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کردستان، بتدریج از بعدازظهر امروز امواجی از هوای ناپایدار از منطقه کردستان گذر می کند که بارش باران را به همراه خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، با توجه به بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی توسط اداره کل هواشناسی استان کردستان، به تدریج از بعدازظهر سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه امواجی از هوای ناپایدار از منطقه گذر می‌کند که سبب ابری شدن آسمان، بارش باران بصورت رگباری، احتمال رعد و برق و وزش قابل ملاحظه باد شدید می‌شود.

بر اساس این پیش بینی‌ها سرعت وزش باد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر قابل ملاحظه و گاهی شدید است و پیش بینی می‌شود که در نواحی مرتفع و شرق استان و شهرهای زرینه، بیجار و قروه سرعت باد به بیشتر از ۱۵ متر بر ثانیه هم برسد.

همچنین بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش‌های این امواج زیاد نیست و در نواحی غربی استان و در شهرهای بانه، مریوان و سروآباد حدود شش تا ۱۲ میلیمتر خواهد بود و برای مناطق دیگر استان بارش‌ها کمتر است.

پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می‌دهد که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با توجه به شکل‌گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه بخشی از آن به استان منتقل شده که کیفیت هوا و میزان دید را تا حدودی کاهش می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین شرایط جوی استان کردستان گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده باد شدید روزهای سه شنبه و چهار شنبه مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

رحیم صدیقی اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز صبح تا عصر سه شنبه جوی نسبتا پایدار در منطقه حاکم خواهد بود.

وی افزود: از آخرین ساعات امروز تا روز چهارشنبه نیز منطقه در دامنه فعالیت یک موج ناپایدار و شمال گذر قرار می‌گیرد که پیامد آن رشد ابر، در برخی ساعات بارش‌های رگباری و پراکنده بهاری، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: بارش‌ها در نواحی غربی و جنوبی استان بیشتر بوده و در سایر نواحی استان به صورت احتمالی پیش بینی می‌شود.

صدیقی یادآور شد: سرعت وزش باد برای بعد از ظهر روزهای سه شنبه به ویژه چهارشنبه شدید بوده و در برخی نقاط استان به ویژه نواحی مرتفع و شرقی به صورت تند باد خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به سرعت و جهت وزش باد شرایط تشکیل غبار در عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه به استان وجود دارد که در برخی ساعات کاهش دید و کیفیت هوا را باعث خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.