| کد خبر: 174670 |

◄ تشریح الزامات برنامه‌های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان

انتقاد به عملکرد سازمان نظام مهندسی وجود دارد. اقای وزیر چند دوره در هیات مدیره سازمان عضویت داشته‌اند و اشراف بیشتری بر آن‌چه در این سازمان می‌گذرد دارند. بنده نیز انتقادات وارد شده از سوی وزیر را تائید می‌کنم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساختمانی سازه‌سازان تهران به تشریح الزامات برنامه‌های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخت. 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بهروز محمدی با اشاره به اینکه، به اعتقاد اعضای سازمان نظام مهندسی جریانی شکل گرفته که موجب رانت و فساد شده است، گفت: متاسفانه این موضوع واقعیت داشته و این‌گونه نیست که در ذهن شکل گرفته باشد. این فساد در جریان است و هر دوره گسترده‌تر نیز شد.

وی در توضیح این سخنان، افزود: در درجه نخست، موضوع فسادرا باید شفاف‌سازی کنیم و از ادامه این روند جلوگیری شود.

دومین مطلب این است که در ساختار سازمان متاسفانه منافع مهندسین مورد توجه نیست اما، مسئولیت سنگینی چون نظارت از ابتدا تا انتها بر ساخت وساز بر دوش آن‌ها گذاشته شده است. این در حالی است که حق‌الزحمه‌ای که برای مهندسان در نظر گرفته شده جبران سنگینی این مسئولیت را نمی‌کند که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

محمدی به این موضوع نیز اشاره کرد که، حق‌الزحمه مهندسان براساس قانون تعیین می‌شود و قصد ما  قرار گرفتن در برابر قانون نیست اما باید برای این مهم فکری کرد.

وی به استقرار شورای انتظامی در سازمان نظام مهندسی پرداخت و گفت: چنانچه مشکلی در ساخت‌وساز به وجود بیاید اولین کسی که مورد سوال و جواب قرار می‌گیرد مهندس ناظر در این شورا است. این موضوع نیز نیاز به بحث و بررسی و بازنگری دارد.

محمدی در پاسخ به این سوال که انتقادات وزیر راه درباره نظام مهندسی را چگونه ارزیابی می‌‌کنید، تصریح کرد: انتقاد به عملکرد سازمان نظام مهندسی وجود دارد. اقای وزیر چند دوره در هیات مدیره سازمان عضویت داشته‌اند و اشراف بیشتری بر آن‌چه در این سازمان می‌گذرد دارند. بنده نیز انتقادات وارد شده از سوی وزیر را تائید می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ساختمانی سازه‌سازان تهران، با انتقاد به نحوه رای‌گیری در سازمان نظام مهندسی، خاطرنشان کرد: در خوش‌بینانه‌‌ترین حالت بسیاری از اصلاحات با نحوه رای‌گیری متداول در این سازمان صورت نمی‌‌گیرد. این امر باعث شده که انتقادات از سال‌ها پیش به این سازمان وارد باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.