| کد خبر: 134176 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ برخورد پلیس با تغییر ارکان خودرو +سند

چند سالی است برخی تعمیرگاه‌های خودرو، اقدام به تعویض و یا دستکاری در قطعات اصلی خودروئی می‌کنند که به این مراکز مراجعه کرده‌اند و همین اتفاق باعث شده تا هنگام مراجعه به مراکز شماره گذاری، برای تعویض پلاک با مشکل مواجه شوند،

تین نیوز
چند سالی است برخی تعمیرگاه‌های خودرو، اقدام به تعویض و یا دستکاری در قطعات اصلی خودروئی می‌کنند که به این مراکز مراجعه کرده‌اند و همین اتفاق باعث شده تا هنگام مراجعه مالک خودرو به مراکز شماره‌گذاری برای تعویض پلاک، مالکان این خودروها با مشکل مواجه شوند. این درحالی است که بر اساس قانون و بنا به تذکر نیروی انتظامی دارندگان این‌گونه وسایل‌نقلیه در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک با مشکل مواجه می‌شوند و نیروی انتظامی به‌هیچ عنوان به آنها خدمات ارائه نخواهد داد.
 
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با توجه به اهمیت اصالت قطعات خودرو در دریافت برگه معاینه‌فنی به منظور حرکت در معابر شهری، دستکاری قطعات خودرو از سوی تعمیرکاران موجب شده تا برخی از مالکان این قبیل خودرو با مشکلاتی مواجه شوند که گاهی باعث دردسر آنها می‌شود.
 
 
با ادامه روند دستکاری خودروها و خدشه‌دار شدن اصالت خودرو توسط برخی تعمیرکاران اما، پلیس راهور به این موضوع ورود پیدا کرده و با انتشار بخشنامه‌ای، سعی در پایان دادن به این مشکل کرده است.
 

بر این اساس، نیروی انتظامی در بخشنامه‌ای جدید، نسبت به تعویض و تغییر در ارکان اصلی خودرو مانند شاسی، موتور و اتاق، بدون کسب مجوز از ناجا هشدار داده است.

 

معاونت فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی درنامه‌ای خطاب به مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، هرگونه تعویض و دستکاری در ارکان اصلی خودرو را غیر قانونی اعلام کرده و متذکر شده است که، در صورت مراجعه مالکان این قبیل خودروها به مراکز تعویض پلاک هیچ‌گونه خدماتی به آنها ارائه نخواهد شد.

 

بر اساس تعریف پلیس راهنمایی و رانندگی ارکان اصلی وسایل‌نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و بعضا نیم اتاق است که به صورت جوش دو نیمه به یکدیگر متصل می‌شود.

 

 

اما پلیس این بخشنامه را تنها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال نکرده و با ابلاغ این بخشنامه به مراکز خودروسازی، به آنها نیز یادآورشده تا این مراکز نیز نسبت به این موضوع دقیق‌تر از گذشته عمل کنند، پلیس راهور در این ابلاغیه که نسخه‌ای از آن‌را به تمامی واحدهای خودروساز کشور نیز ارسال کرده تاکید داشته است، هرگونه تغییر در ارکان اصلی خودرو توسط نمایندگی‌های مجاز خودروسازان و تعمیرکاران سطح شهر، بدون در اختیار داشتن مجوز پلیس ممنوع است و مالک وسیله‌نقلیه باید قبل از هرگونه اقدام به تغییر در ساختار خودرو، برای دریافت مجوزهای لازم به یکی از واحدهای شماره‌گذاری خودرو مراجعه کند.

 

اما معاونت فنی مهندسی پلیس بر این نکته نیز تاکید داشته است که، ارائه این قبیل خدمات، در صورت دریافت مجوزهای لازم تنها در نمایندگی‌های مجاز ممکن خواهد بود، ضمن این‌که نمایندگی‌ها مجاز به تعویض ارکان خودرو با استفاده ز قطعات مستعمل و کارکرده نیستند.

 

در این بخشنامه آمده است، پلیس راهنمایی و رانندگی به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های سطح شهر هشدار داده است که، پیش از هرگونه اعمال تغییر در ساختار خودرو ، مالک را نسبت به دریافت مجوزهای لازم آگاه کنند، چرا که در صورت تغییر در خودرو بدون مجوز پلیس و به مشکل خوردن مالک، امکان پیگیری قضایی برای مالک خودرو و شکایت از تعمیرگاه متخلف وجود دارد و پلیس با جدیت آن‌را پیگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.