| کد خبر: 133635 |

استفاده از گوشی همراه در حین رانندگی خطرات جدی به دنبال دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: استفاده از گوشی همراه در حین رانندگی موجب وقوع تصادف و خروج خودرو از مسیر اصلی می شود که رانندگان باید از این کار به جد اجتناب ورزند.

تین نیوز

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: استفاده از گوشی همراه در حین رانندگی موجب وقوع تصادف و خروج خودرو از مسیر اصلی می شود که رانندگان باید از این کار به جد اجتناب ورزند.

 

سرهنگ رمضان آفریدون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برخی از رانندگان خطرات استفاده از گوشی در حین رانندگی را جدی نگرفته و به دلیل مکالمه و یا ارسال و خواندن پیامک، نه فقط جان خود و سرنشینان بلکه جان دیگران را نیز با خطر جدی مواجه می کنند.

 

وی اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی خطرات عدیده استفاده از گوشی همراه حین رانندگی را به دفعات بسیار گوشزد کرده است و عوامل پلیس راهور در صورت مشاهده با رانندگان خاطی بر اساس قانون رفتار خواهد کرد.

 

آفریدون، جریمه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را یک میلیون ریال اعلام کرد و افزود: طبق قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان متخلف علاوه بر جریمه، سه نمره منفی نیز تعلق خواهد گرفت.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، عجله و شتاب بی مورد و سرعت بالا را نیز از عوامل مهم و بسیار تاثیرگذار در سوانح رانندگی ذکر کرد و گفت: حرکت با سرعت غیرمجاز بیش از 30 کیلومتر از سرعت تعیین شده مطابق با قانون، برای خودروهای شخصی 2 میلیون ریال جریمه و پنج نمره منفی و برای خودروهای عمومی نیز علاوه بر جریمه یاد شده 10 نمره منفی خواهد بود.

 

آفریدون افزود: اگر سرعت غیرمجاز بیشتر از 50 کیلومتر سرعت مجاز باشد در این صورت علاوه بر 2 میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده، در سوابق گواهینامه راننده خاطی خودروهای شخصی 10 نمره منفی و وسایط نقلیه عمومی نیز 15 نمره منفی ثبت خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.