| کد خبر: 88483 |

معاون‌برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری، بیان کرد:

◄ شهرداری در تعامل با مجلس به‌دنبال اهداف سیاسی نیست

تین‌نیوز| معاون‌برنامه‌ريزی توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری، در دفاع از عملکرد شهردار تهران، گفت: شهردار تهران با دعوت اخیر خود از نمایندگان مجلس به هیچ‌وجه دنبال مباحث سیاسی نیست.

به گزارش تین‌نیوز از جلسه شورای شهر تهران، ناصر امانی در ارتباط با صحبت‌های مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران، اظهار داشت: همکاری شهرداری با سازمان آب منطقه‌ای روابط حسنه‌ای دارد و اوج آن در جریان آب‌گرفتگی تونل‌های مترو به منصه ظهور رسید.
 
وی با بیان این‌که در جلسه امروز شورا و گزارش سازمان آب منطقه‌ای برداشت این بود که شهرداری در برابر فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب سد ایجاد کرده است، افزود: شهرداری در تمام جلسات این شرکت و سه کمیته حقوقی، مالی و اجرایی که در این رابطه تشکیل شده حضور داشته و مشکلی در این میان وجود ندارد.
 
معاون‌برنامه‌ريزی توسعه‌ شهری و امور شوراها شهرداری تهران با تاکید بر این‌که به دلیل جمع‌بندی بودجه در سه‌ماه پایان سال نتوانستیم در جلسات آب منطقه‌ای شرکت داشته باشیم، ابراز داشت: در شرایطی که براساس گزارش امروز  که تمام برنامه‌های فاضلاب شهری در سال 94 صد در صد اجرایی شده است نشان از همکاری شهرداری با این شرکت دارد و فشارهای روانی زیادی از سوی این شرکت به شهرداری وارد می‌شود.
 
امانی در ادامه سخنان خود در صحن شورای‌شهر با اشاره به این‌که مردم نسبت به فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب گفت: مردم نسبت به فعالیت‌های این شرکت از جمله حفاری‌ها و بساط گسترانی کارگران شکایت‌های زیادی دارند و تنها در 2منطقه، 22 و چهار  مشکل وجود دارد که مشکل  منطقه 22 به ایجاد محدودیت‌هایی به دلیل مصوبه شورای شهر بوده است که در حال تدوین لایحه جدیدی هستیم و در منطقه چهار نیز مسئله تصفیه‌خانه به خدمات‌شهری باز می‌گردد و موضوع سیستم فاضلاب شهری که در حال پیگری آن خواهیم بود.
 
 معاون‌برنامه‌ريزي توسعه شهری و امور شوراها شهرداری تهران در پاسخ به انتقادات انصاری در مورد دعوت شهردار تهران از نمایندگان مجلس، تصریح کرد: قصد شهردار تهران فقط حل مشکلات شهری است و هیچ‌گونه مباحث سیاسی مطرح نشده است و فقط در این جلسه دغدغه اصلی شهردار انتقال نگرانی اعضای شورا به نمایندگان مجلس بوده است.
 
به گفته امانی، در این جلسه قالیباف به نمایندگان مجلس گوشزد کرد که اختیارات مدیریت‌شهری در حال کاهش است و اگر قرار است برنامه‌ششم توسعه در این دوره مجلس تصویب شود به طور قطع از شهرداران کلان‌شهر ها نظر خواسته شود و هم‌چنین شهردار تهران به‌عنوان یک شخص حقوقی لازم می‌دانست از نمایندگان دوره‌نهم مجلس به دلیل همکاری با مدیریت‌شهری تقدیر کند و قالیباف هرگز به دنبال کار سیاسی نیست و جای طرح این‌گونه مسائل در صحن شورا نیست.
 
انتقاد انصاری به پلمپ ساختمان وزارت‌صنعت، معدن و تجارت
وی در خصوص انتقاد انصاری در مورد پلمپ ساختمان وزارت‌صنعت، معدن و تجارت از سوی شهرداری گفت: قصد شهرداری حل مسائل با برخورد قضایی نیست و وزارت‌خانه‌ای که چندین هزار متر تغییر کاربری داده و سال‌ها از مصوبه کمیسیون ماده 100در مورد آن می‌گذرد باید چگونه برخورد کند؟
 
 معاون‌برنامه‌ريزي توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به این‌که وزارت‌صنعت با مذاکره توانسته مصوبه کمیسیون ماده 100 را به یک سوم کاهش دهد، بیان داشت: شهرداری باید چه رفتاری با این وازرت‌خانه می‌کرد؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.