| کد خبر: 48645 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تهران و کمپین " تاب آوری "

 تین نیوز | تاب آوری در برابر بحران ها یکی از مفاهیم بسیار مهم نظری و کاربردی در مدیریت بحران در سالهای اخیر بوده است.  این مفهوم به طرز گسترده ای در مورد جوامع "تاب آور" به کار گرفته شده است. محققان تلاش کرده اند تا ویژگی های جوامع تاب آور را شناسایی و راهبردهای ایجاد این جوامع را معرفی نمایند. در همین زمینه اخیرا پیوستن شهر تهران به کمپین تاب آوری در برابر زلزله از سوی شورای شهر اعلام شده که چگونگی آن را از یکی از اعضای شورای شهر جویا شدیم.

محمد حقانی در گفتگو با تین نیوز با اشاره به این نکته که تهران بر روی کمربند زلزله بنا شده است، گفت: وجود بافت فرسوده و تراکم بالا در مناطقی که دارای این گونه ساخت وسازها هستند، خطر آسیب پذیری ساکنان آنرا چندین برابر می کند.

وی افزود: متاسفانه این اقدام در تهران با تاخیر صورت پذیرفت اما با توجه به اینکه اخیرا توجه نسبتا زیادی به سازمان های تاب آور در برابر بحرانها به عنوان یکی از اجزای مهم تاب آوری اجتماعی صورت گرفته است این اقدام کمک قابل توجهی در کاهش اثرات زلزله در تهران خواهد کرد.

حقانی اظهار داشت: سازمان های عمومی و خصوصی باید تلاش نمایند تا خود را در برابر بحران ها تاب آور نمایند.  سازمان های تاب آور، سازمان هایی هستند که به دلیل آمادگی و برنامه ریزی و انعطاف پذیری بالایی که در خود ایجاد می کنند، می توانند بحران ها را با هرینه های کم پشت سر بگذارند. 
 
 عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران تاکید کرد: همه سازمان ها باید یکی از اهداف مهم و استراتژیک شان را تاب آوری در برابر بحران ها در نظر بگیرند و میزان دستیابی به این هدف مهم را مرتبا اندازه گیری کنند. مدل های زیادی برای اندازه گیری تاب آوری سازمانی ارایه شده اند. 

حقانی تصریح کرد: تهران با وسعت 700 کیلومتر مربعی و با حجم عظیم ساکنان خود و از سوی دیگر عدم رعایت قوانین در بلند مرتبه سازی چاره ای جز توجه به نکات ایمنی در کاهش تلفات هنگام حوادث طبیعی از جمله زلزله را نداشته و بسیار زودتر از این زمان بایست به این مهم اقدام می کرد.

وی تاکید کرد: پیوستن تهران به کمپین تاب آوری اگرچه به لحاظ شکلی مطلوب به نظر می رسد اما چنانچه شهرداری و مسئولین شهرسازی به قوانین در ساخت و ساز توجه نکنند، قطعا خالی از فایده خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.