| کد خبر: 255491 |

احداث تراموا امسال آغاز نمی‌ شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که در سال جاری تنها مطالعات احداث تراموا انجام می شود و عملیات اجرایی آن آغاز نمی شود، گفت: تراموا در دنیای کنونی خیلی مورد توجه نیست.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که در سال جاری تنها مطالعات احداث تراموا انجام می شود و عملیات اجرایی آن آغاز نمی شود، گفت: تراموا در دنیای کنونی خیلی مورد توجه نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز یکصدوچهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز معلم و سالروز شهادت دکتر مطهری است و هفته سلامت هم هست؛ لذا امروز در صحن شورا تقدیری از معلمان و دست اندرکاران حوزه سلامت انجام می شود. همچنین خانم سوده نجفی نطق پیش از دستوری در ارتباط با هفته سلامت خواهند داشت.

وی افزود: پیش تر طرحی در ارتباط با شعار سال یعنی جلوگیری از تورم، اشتغالزایی و تولید در شورا مطرح شده بود تا شهرداری تهران مکلف شود با برنامه ریزی طرحی برای تحقق شعار سال ارائه کند. بی تردید برنامه های اجرایی که داریم به منابع مالی ارتباط دارد و تلاش می کند که از ایجاد تورم جلوگیری شود. در حقیقت با اجرای به موقع پروژه ها و بهره گیری از تسهیلات بانکی می توانیم از ایجاد تورم جلوگیری کرده و نسبت به تحقق شعار سال و منویات رهبری حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ است. این در شرایطی است که شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مربوط به فعالیت شورای پنجم و شش ماهه دوم مربوط به فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم است. تمام تلاش ما این است که حسابررسی ها و تفریغ بودجه ها به موقع در صحن شورا انجام شود. علاوه بر این در جلسه امروز تعداد حسابرسی مورد بررسی قرار می گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص نیاز شهر تهران به احداث  تراموا و تاکید شهردار تهران برای بهره گیری از این مد حمل و نقلی، گفت: حمل و نقل عمومی از شورای شهر تهران آغاز شد و شورا اعتبار شهرداری که ۷۸ هزار میلیارد تومان بود روی ۶۵ هزار میلیارد تومان تنظیم کرد و ۱۰ هزار میلیارد تومان را هم به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص داد و در حقیقت تأکید مدیریت شهری بر روی بخش حمل و نقل عمومی است. علاوه بر امکانات وزارت کشور با توجه به این که کافی نیست این مبلغ اضافه شده و برای تأمین اتوبوس و مترو به کار گرفته می شود. امیدواریم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که باید در سال جاری به حمل و نقل عمومی اضافه شود تا پایان سال محقق شود و اگر توانستیم علاوه بر این تعداد نیز اتوبوس به ناوگان تزریق کنیم.

وی ادامه داد: در مورد واگن های مترو نیز امیدواریم مشکل پیش پرداخت ها حل شود که در این صورت ما خوشحال می شویم و به همه اعضای شورا شیرینی می دهیم. اگر پیش پرداخت انجام شود مقرر شده با همین میزان پیش پرداخت به جای ۶۳۰ دستگاه ۷۱۰ واگن دریافت کنیم.

رییس شورای شهر تهران در خصوص احداث تراموا اظهار کرد: باید مطالعات احداث  تراموا انجام شود و لایحه آن به شورا ارسال شود.  تراموا چیزی است که در دنیای کنونی خیلی به آن توجه نمی شود باید ضرورت آن تشخیص داده شود که اگر در مطالعات این موضوع مشخص شود قطعا مورد حمایت شورا و شهرداری قرار می گیرد. قطعا امسال کار مطالعاتی این موضوع انجام می شود و عملیات اجرایی نخواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.