| کد خبر: 232097 |

جریانی قائل به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات نیست

رئیس شورای شهر گفت: جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را در مشارکت انتخابات زینتی و ظاهری می‌داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

تین نیوز

رئیس شورای شهر گفت: جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را در مشارکت انتخابات زینتی و ظاهری می‌داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ده روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است اظهار امیدواری کرد: فضای بخش قابل توجهی از جامعه که تاکنون عدم مشارکت در انتخابات است، تغییر کند.

وی یکی از عوامل ناامید کردن مردم از صندوقهای رأی، احساس عدم تأثیر و سخن گفتن از بالا به پایین برخی مسئولان و نهادهای نظارتی برشمرد و ادامه داد: عملکرد تبعیض آمیز صداوسیما نیز این احساس را در مردم تشدید می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران ابراز داشت: با وجود آنکه رهبر انقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می‌داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه بخش مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب در گلایه و انتقاد از فضای ایجاد شده علیه کاندیداهای رد صلاحیت شده بوده است گفت: ایشان تصریح بر جبران توسط دستگاه‌های مسئول نیز با بی تفاوتی مخاطبان این انتقاد و مطالبه رهبری مواجه شده است و شاهد هیچ‌گونه اقدام و جبران مسئولانه ای نبودیم.

وی ادامه داد: عبور از توصیه‌ها، مطالبات و دستورات و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب توسط دستگاه‌ها و مسئولان مدعی ولایتمداری پذیرفته نیست و افکار عمومی انتظار دارد نهادهایی که افراد و شخصیت‌ها را با عنوان عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنند خود به ولایت فقیه ملتزم باشند.

وی خطاب به صداوسیما گفت: انتظار می‌رود در ۱۰ روز باقیمانده در عملکرد خود تجدید نظر کند و حداقل تا انتخابات فضای چندصدایی را در رسانه ملی حاکم کند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.