| کد خبر: 224157 |

آموزش تهرانی‌ها برای مواجه با بلایای طبیعی/زلزله در کمین پایتخت

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده به شهروندان برای مواجه با بلایای طبیعی کافی نیست، گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم به منظور واکنش سریع در صورت وقوع حوادث انجام گیرد.

تین نیوز

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده به شهروندان برای مواجه با بلایای طبیعی کافی نیست، گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم به منظور واکنش سریع در صورت وقوع حوادث انجام گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سیدابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت: 5 دی سال 82 زلزله مهیب بم به وقوع پیوست و هزاران انسان بیگناه را به کام مرگ فرو برد بر همین اساس این روز،‌روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم و روزهای پربارش سال در پیش است باید تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب،‌آبگرفتگی و زلزله انجام گیرد و برای این مشکلات به صورت جدی اقداماتی انجام داد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه گفت: مجموعه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌های مناطق، ستاد ملی مدیریت بحران و مدیریت بحران شهر تهران باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

امینی خاطرنشان کرد: در مواجه با بلایای طبیعی و انسانی بزرگ علاوه بر نقش پررنگ وظایف ستاد مدیریت بحران در مدیریت قبل و بعد از حادثه آگاهی شهروندان از واکنش مناسب احتمالی نیز حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: باید آموزش‌های لازم برای مقابله با این خطرات همچنین ارائه آدرس و محل قرارگیری مراکز تخلیه امن اضطراری با کمک تبلیغاتی محیطی و تابلوهای شهری همچنین آموزش از طریق رسانه‌ها آگاهی شهروندان را ارتقاء داد چرا که آموزش های کنونی کافی نیست.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین در پایان به اقدامات مدیریت شهری در ایام منتهی به شب یلدا اشاره کرد و گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار به منظور تسهیل دسترسی شهروندان به اقلام مورد نیاز قیمت‌های مناسبی را برای انواع میوه و سایر اقلام در نظر گرفتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.