| کد خبر: 221457 |

قرنطینه دوهفته‌ای تهران ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولان در مقابله با ویروس کرونا دچار روزمرگی شده‌اند دولت بیش از این زمان را از دست ندهد، قرنطینه دوهفته‌ای تهران ضروری است.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولان در مقابله با ویروس کرونا دچار روزمرگی شده‌اند دولت بیش از این زمان را از دست ندهد، قرنطینه دوهفته‌ای تهران ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمد سالاری» روز یکشنبه در دویست و چهل و ششمین جلسه شورا،  با ارایه تذکری گفت: دولت به‌رغم تلاش‌هایی که ‌برای احیاء، تقویت و گسترش خدمات درمانی و بیمارستانی داشته، اقدام درخوری پیش رو ندارد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران کرونا تنها با پروتکل‌نویسی و گفتاردرمانی و خواهش از مردم برای رعایت پروتکل‌ها به جایی نمی‌رسد.

وی اظهار داشت: عمده کسانی که روزانه مجبورند با استفاده از وسائل حمل‌ونقل عمومی شلوغ در محیط‌های کاری متراکم خود حاضر شوند اقشاری از جامعه‌اند که جز این راه دیگری برای گذران معیشت حداقلی خود ندارند.  

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه هنوز بعد از گذشت ماه‌ها از شروع بحران کرونا، نگاه ها به این بحران عمدتا نگاهی تک بعدی است، گویا تنها یک بحران بهداشتی رخ داده در حالیکه بسیاری از صاحب‌نظران همان ابتدا گوشزد کردند که همه‌گیری کووید ۱۹ دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و اگر همه این ابعاد باهم مدیریت نشود، موفقیت در هیچ بعدی حاصل نشده و اوضاع روز به روز بدتر می‌شود که مشاهد می‌کنیم اینگونه شد.  

وی با بیان اینکه مردم مستأصل و محروم را نمی‌توان با کمترین حمایت و امکانات به حال خود رها کرد و توقع رعایت پروتکل‌ها را داشت، ‌گفت: کادر درمان خسته و تحت شدیدترین فشارهای کاری و روانی را نمی‌توان صرفا با کلمات زیبا و شعرگونه سرپا نگه داشت.  

به گفته وی، مردم نیازمند حمایت اقتصادی و کادر درمان، نیازمند تجدید قوا هستند.  

سالاری ادامه داد: اگرچه معتقدم راهکار اساسی مدیریت همه‌گیری کرونا به مشارکت طلبیدن مردم و شکل‌گیری همکاری ملی، از طریق به‌کارگیری روش‌های مردم‌سالارانه است اما در کوتاه‌مدت و برای پایان دادن به وضعیت دهشتناک کنونی چاره‌ای جز ایجاد قرنطینه کامل و تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران وجود ندارد.  

وی گفت: این راهکاری است که هم متخصصان بهداشت و درمان و هم متخصصان اقتصادی توصیه می‌کنند و مسلما عواقب اقتصادی تعطیلی دوهفته‌ای بسیار کمتر از  عواقب طولانی شدن وضعیت بحرانی کنونی است.

وی افزود: البته که این تعطیلی دو هفته ای در تهران و برخی شهرها باید مبتنی بر اصول کارشناسی همه جانبه و معطوف بر برنامه عملیاتی گام به گام باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: به عنوان نماینده شهروندان تهرانی در شورای شهر، از ستادملی کرونا و شخص آقای رئیس جمهور تقاضا می‌کنم که بیش از این زمان را از دست ندهند و هرچه سریعتر نسبت به قرنطینه کامل دوهفته‌ای تهران با رعایت همه ملاحظات و پیش‌بینی‌های لازم جهت تأمین مایحتاج اصلی مردم اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.