| کد خبر: 219658 |

صدور 2500 پروانه ساختمانی در سال جاری / مخالفت با استیضاح حناچی

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه موافق استیضاح حناچی نیستم، گفت: شهرداری در اجرای برخی از مصوبات لایحه محرک اقتصادی محافظه کاری می‌کند.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه موافق استیضاح حناچی نیستم، گفت: شهرداری در اجرای برخی از مصوبات لایحه محرک اقتصادی محافظه کاری می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هم اندیشی با شهردار پایتخت،‌اظهار داشت: در این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری حضور داشت و درباره موضوع شورایاری‌ها، مصوبه دیوان عدالت و اقدامات لازم برای سرای محلات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: بیش از 300 سرای محله در پایتخت وجود دارد که 7500 میلیارد تومان ارزش مالی آن است وبیش از 3500 نفر در این سراها مشغول فعالیت هستند که ناهماهنگی‌های پیش آمده سبب مشکل در سرای محلات شده است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه درباره صحن امروز شورای شهر گفت: ‌دستور جلسه طرح راهبردی منابع انسانی تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌شود. همچنین گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و نارضایتی‌ها در مورد درآمدها توسط شورای شهری‌ها بحث شد و از من درخواست کردند که در جلسه بعدی هم اندیشی با حناچی این موضوع را مطرح کنم.

هاشمی گفت:‌ همچنین طرح ایجاد موزه کودک در تهران یک فوریت آن امروز رای نیاورد ولی قرار شد در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بررسی‌های لازم در مورد آن انجام گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال استیضاح و برکناری حناچی گفت:‌ در صحن شورا این قضیه  مطرح نبود. من نیز صد در صد موافق استیضاح نیستم. البته برخی از اعضای شورا تصور می‌کنند که شهرداری از آنجایی که مدیران آن سال آخر فعالیت‌شان است برخی از مطالبات را جدی پیگیری نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر در کشور با حجم نقدینگی مواجه هستیم و این نقدینگی هر جا می‌رود شرایط را به هم می ریزد که البته شهرداری می‌تواند این نقدینگی را به سمت خودش بکشد و در جهت توسعه شهر از آن استفاده شود.

هاشمی درباره لایحه محرک اقتصادی گفت: این لایحه در زمان خودش اثرگذار بود و بیشتر از این نمی‌توان از آن توقع داشت. البته موضوعاتی مانند توجه به خط آسمان درآمد زیادی برای شهرداری ایجاد می‌کند ولی متاسفانه در این زمینه محافظه‌کاری می‌شود و در حالی که در دوره‌های قبل تراکم فروشی انجام می‌گرفت الان تفریط می‌شود و کارهایی که باید انجام گیرد مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت: هر کجا قیمت زمین افزایش یابد ساخت و ساز در طبقات محدود، غیراقتصادی می‌شود و باید فکری به حال آن کرد. اخیرا گزارش 10 سال گذشته را در مورد پروانه‌های ساختمانی بررسی می‌کردم که متوجه شدم در 5 ماهه سال‌های 90 و 91 11 هزار پروانه ساختمانی صادر شده ولی در 5 ماهه فقط 2500 پروانه صادر شده است و سرمایه‌گذاران به دلیل اینکه ساخت و ساز برایشان صرفه اقتصادی ندارد سمت این موضوع نیامدند.

رئیس شورای شهر تهران درباره شرایط کرونا در پایتخت گفت: باید به موضوعاتی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ می‌شود توجه کنیم و پروتکل‌ها دقیق اجرایی شود.

هاشمی گفت:‌مردم برایشان موضوع کرونا عادی شده و در شورای شهر هم تقریبا وضعیت به همین صورت است. چرا که فضای صحن شورا بزرگ نیست و افراد زیادی در آن حضور دارند.

وی گفت: کرونا تاکنون 30 میلیون نفر را در دنیا گرفتار کرده و یک میلیون نفر به دلیل این بیماری جان باختند و این مشکل افزایش آمار صعودی مبتلایان فقط مختص ایران نیست و در بسیاری از کشورها ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر تهران درباره توزیع محلول ضد عفونی کننده در میان برخی از اقشار محروم منطقه 21 توسط شهرداری و مشکل پیش آمده در این راستا گفت: همکاران ما پیگیر این قضیه هستند و حتما با خاطیان برخورد می‌شود. البته هنوز درباره مشکل دار بودن این مواد ضد عفونی برای من اطمینان حاصل نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.