| کد خبر: 200825 |

یک کارشناس حمل و نقل:

◄ ضعف فنی اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری را زیر سؤال می‌برد

اگر مترو تهران با همین ضعف‌های مشهود ادامه دهد، اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری کلاً زیرسوال خواهد رفت و احتمالا شهرهای دیگر هم در آینده، متضرر خواهند شد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: اگر مترو تهران با همین ضعف‌های مدیریتی و فنی مشهود ادامه دهد، اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری کلاً زیرسوال خواهد رفت و احتمالا شهرهای دیگر هم در آینده، متضرر خواهند شد. 

به گزارش تین نیوز، جاوید تقی‌زاده این مطلب را پس از آن مطرح کرد که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست هم‌اندیشی معاونین شهردار و اعضای شورای شهر تهران گفت: در مسئله تامین واگن برای مترو متاسفانه در بیش از 2 سالی که مدیریت جدید در این حوزه فعالیت می‌کند، ما نتوانسته‌ایم سفارش برای ساخت واگن بدهیم و عملاً خط‌های جدید متروی تهران با قطارهای سایر خطوط قبلی فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: شهرداری از روزمرگی و کرختی رنج می برد

به گفته هاشمی «شورای اقتصاد برای خرید واگن اعتبار تصویب کرده است، مناقصه برگزار شده و قرارداد منعقد شده، ارز تخصیص پیدا کرده، اما شهرداری به‌جای دنبال کردن این مسیر که مصوب و مورد تایید است، بدنبال یک قرار دیگر می‌رود که نه مناقصه دارد، نه دولت آن را تایید کرده و نه ارزی برای آن تخصیص یافته و هربار که ما موضوع واگن مترو را دنبال می‌کنیم این شکاف پیش می‌آید».

جاوید تقی‌زاد در مورد این اظهارات رئیس شورای شهر تهران به تین نیوز گفت: 2 نکته مهم در انتقادات (قبلی و فعلی) رئیس شورای شهر تهران از مترو وجود دارد اول این‌که ایشان خود سال‌ها مسئولیت مترو را به‌عهده داشت و حرکت‌های جدی و تحولی در زمان وی انجام یا پایه‌ریزی شده است.

این کارشناس افزود: دوم این‌که انتقادات و نظرات آقای هاشمی درباره مترو، کاملاً تخصصی و به‌دور از مسائل حاشیه‌ای و سیاسی است، لذا عدم توجه مدیریت حمل و نقل شهر تهران به این نظرات، به‌منزله بی‌توجهی به «نظرات کارشناسی» است.

وی تاکید کرد: صاحب نظران حمل و نقل بر این باورند که در مترو تهران، آقایان درصدد اختراع چرخ هستند، اگر مترو تهران با همین ضعف‌های مدیریتی و فنی مشهود ادامه دهد، اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری کلاً زیرسوال خواهد رفت و احتمالا شهرهای دیگر هم در آینده، متضرر خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام.آقای هاشمی اخیرا اشاره کردند که تعداد زیادی از واگنهای مترو خراب هستند( وقت تعمیرات آنها رسیده) اما به دلیل نیاز، در سرویس هستند ( نقل به مضمون) .این ،قابلیت اطمینان قطارها را پایین میآورد.قابلیت اطمینان قطارها پارامتر حساسی است و اگر یکی از قطار ها در راه بماند کل شبکه مترو و حمل و نقل شهر مختل میشود. آیا بهتر نیست ایشان بجای پافشاری برای خرید واگن نو وجهه همتشان را برای گرفتن بودجه برای تعمیرات و نگهداری قطار های موجود صرف کنند؟ احیای واگن نیمه خراب ( که موعد تعمیرش سپری شده) واجب تراز خرید واگن نواست.اعتبار فنی مترو در گرو آن است.صیانت از دارائی فیزیکی و سرمایه ملی محسوب میشود.برای احیای واگن نیمه خراب داشتن بودجه کافی نیست. بیش از آن به مهارت فنی و انظباط سازمانی و تدبیر نیاز است.گیرم که همین امروز 200 واگن نو به مترو بدهند. اگر نتوانسته ایم از عهده نگهداری و تعمیرات کامل مثلا هزار واگن بر آییم چطور از عهده این مهم برای 1200 واگن بر خواهیم آمد؟