| کد خبر: 204982 |

تغییر رویکردهای بودجه ۹۹ پایتخت در حوزه شهرسازی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، تفاوت های بودجه ۹۹ را در حوزه شهرسازی تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، تفاوت های بودجه ۹۹ را در حوزه شهرسازی تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد سالاری بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری پیرامون بودجه شهرداری، گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی فضاهای عمومی درنظر گرفته شده که تاکنون این رقم سابقه نداشته است و حتی ما به دنبال بیشتر شدن آن هستیم.

وی افزود: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بوستان‌هایی ماننند ولایت، ‌ ایرانیان، گلها، چهارباغ و مواردی دیگر در نظر گرفته شده که عمدتا در مناطق غیربرخوردار هستند و در بودجه شهرداری نیز برای سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان برای تملک باغات در بافت فرسوده درنظر گرفته‌اند و برای موضوع ایمنی، ‌ بحران و تاب‌آوری نیز ۱۰۷۶ میلیارد تومان اختصاص بودجه داریم که پیش از این مغفول مانده بود.  

سالاری با بیان اینکه پلازای شهری را تلاش کرده‌ایم در تدوین بودجه تعدادش را افزایش دهیم، گفت: ۴ هزار میلیارد تومان از بودجه برای حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس اختصاص یافته است.

وی در ادامه در مورد لایحه عوارض گفت: این لایحه دو روز پیش در شورا تصویب شد و از افتخارات حوزه شهرسازی محسوب می‌شود، رویکرد ما تدوین لایحه و اصلاحات آن بود.

سالاری بیان داشت: انضباط‌بخشی در این زمینه به شفاف‌سازی و کاهش امضاهای طلایی می‌انجامد که این موضوع مدنظر ما قرار گرفت. متأسفانه فساد و رانت ناشی از امضاهای طلایی در شهرداری بوده که شورای شهر با مجموعه‌ای از طرح‌ها مانند انتشار عمومی پرونده‌ها و محدود کردن اختیارات شوراهای معماری اقداماتی را انجام داده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اعلام اینکه در گذشته معیارهای اخذ عوارض شفاف نبوده است، گفت: از این پس عوارض سیستمی محاسبه خواهد شد و این مسئله کاهش فساد و رانت را در حوزه عوارض به همراه دارد.

سالاری اعلام کرد: در محدوده ۷۰۰ کیلومتری طرح تفصیلی، شهرداری ملزم است مبنای محاسبه عوارض ساخت و ساز را براساس مرغوبیت مکانی درنظر گیرد که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و تا شهریور دفترچه تعیین ارزش مکانی همه پارسل‌های شهری ارائه خواهد شد تا از این طریق عوارض مبتنی بر عدالت اجتماعی باشد.

وی گفت:‌ عوارض زیربنا را نیز افزایش داده‌ایم که نهایت ۲۰ درصد از عوارض ساخت و ساز خواهد بود و این مسئله برای ساختمان‌هایی است که قبلا ساخته شده و دوباره بخواهند در آن ساخت و ساز انجام دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین برای تشویق ساخت پارکینگ‌های خصوصی، اخذ بخشی از عوارض را حذف کرده‌ایم و در محدوده‌هایی که تأمین پارکینگ وجود ندارد مانند مناطقی که بافت فرسوده با بافت تاریخی عجین شده، برنامه‌هایی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.