| کد خبر: 198740 |

تامین حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌های دنیا توسط دولت‌ها

دبیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در دنیا حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها توسط دولت تامین می‌شود، گفت: کمک نکردن دولت به شهرداری‌ها به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

تین نیوز

دبیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در دنیا حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها توسط دولت تامین می‌شود، گفت: کمک نکردن دولت به شهرداری‌ها به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی دشتی در خصوص بند ۳ ماده ۴۱ لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» و برابر شدن سهم دولت و شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گفت: در تمام دنیا حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها از طریق دولت تامین می شود. شهرداری‌ها موسسات غیردولتی هستند ولی در تمام دنیا تحت کمک‌های جدی دولت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها خدمات بسیاری به دولت ارائه می‌کنند، اظهارکرد: دولت نباید خودش را از تامین منابع مالی شهرداری‌ها کنار بکشد. کنار کشیدن دولت به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

دبیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها افزود: اگر در شهر مشکلی به وجود آید دولت باید پاسخگوی مردم باشد. شهرداری‌ها جزوی از حاکمیت هستند و در صورتی که شهرداری‌ها نتوانند پاسخگو باشند، حاکمیت باید پاسخگو باشد. چگونه می‌خواهند به مردم پاسخ دهند که منابعی وجود ندارد؟

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، دشتی افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات برارزش افزوده و برابر شده سهم شهرداری‌ها و دولت را مفید دانست و عنوان کرد: هر میزانی که از سهم مالیات برارزش افزوده برای شهرداری‌ها کم شود به منزله این است که خدمات‌دهی شهرداری‌ها را برای مردم کم کنیم. در صورت کاهش سهم شهرداری، آن‌ها توان اداره شهر را نخواهند داشت و ناچار می‌شوند به سمت درآمدهای ناپایدار حرکت کنند. به هر میزان از این درصد کم کنیم به همین میزان چراغ سبزی به مردم و شهرداری‌ها برای شهر فروشی می‌دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.