| کد خبر: 204136 |

لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران هفته آینده به شورا می‌رسد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: احتمالا لایحه بودجه تا اواخر هفته آینده به صحن می‌آید.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: احتمالا لایحه بودجه تا اواخر هفته آینده به صحن می‌آید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مورد آیت‌الله هاشمی و دفتر وی در کاخ مرمر گفت: نامه‌ای به صورت خصوصی برای فتاح نوشتم و گله کردم. چرا که متاسفانه به صورت ناخواسته سخنانی مطرح شد که از صحبت‌های وی سوء استفاده شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از سخنان فتاح سوء استفاده شد، چرا که فتاح دوستدار آیت‌الله بوده و هست، گفت: امروز نیز تلفنی با وی صحبت می‌کنم و می‌خواهم صحبت کند تا سوء استفاده‌ها رفع شود، در غیر این صورت از آنجایی که باید از جایگاه آیت‌الله دفاع کنم، قطعاً صحبت خواهم کرد.

وی در مورد جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر نیز با بیان این که در جلسه هم اندیشی کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: در جلسه قبل، بخش درآمدی متمم بودجه ۹۸ تصویب شد و درآمدها از ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و امروز در کمیسیون تلفیق هزینه‌ها را بررسی کردیم.

هاشمی افزود: در جلسه امروز کمیسیون‌های دیگر شورا پیشنهادات خود را مطرح کردند و اختلافاتی که با کمیسیون بودجه داشتند را نیز رفع کردند که بحث‌ها جدی شد و صداها بالا و پایین رفت و حتی قهر و آشتی نیز داشتیم و امیدواریم در جلسه یک شنبه هفته آینده بخش هزینه‌های متمم بودجه را نیز تصویب کنیم. تا راه برای بررسی بودجه سالانه ۹۹ شهرداری باز شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با تصویب متمم، راه برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ باز می‌شود، گفت: وقتی لایحه بودجه می‌آید فضا صنفی می‌شود و هر کمیسیونی دغدغه‌های خود را در اولویت قرار می‌دهد و اگر بخواهیم مدام بودجه را تغییر دهیم و ارقام را بالا و پایین کنیم، دچار مشکلات می‌شویم و باید به یک جمع بندی برسیم.

هاشمی با بیان اینکه احتمالاً بودجه تا اواخر هفته آینده به صحن می‌آید، گفت: لیست برنامه‌های اولویت دار شورای شهر نیز تهیه شده است و به زودی از سوی معاونت برنامه‌ریزی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه در مورد عدم رفع مشکلات سیستم حمل و نقل گفت: مشکل این است که بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری صرف امور جاری و دستمزد می‌شود به گونه‌ای که از ۱۸ هزار میلیارد تومان، حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار میلیارد تومان صرف امور جاری و دستمزد می‌شود و عملاً بودجه نقدی به حمل و نقل نمی‌رسد و به همین دلیل برای توسعه حمل و نقل عمومی بر روی تحقق پذیری بودجه غیر نقد تمرکز کردیم اما می‌بینید که بودجه غیر نقد نیز کمتر محقق می‌شود.

وی افزود: بر اساس نظریات شهرداری تهران، اختیار واگذاری املاک و تحقق بودجه غیر نقد از شهرداری‌های مناطق گرفته شده است و می‌بایست از طریق مزایده در سازمان املاک این اتفاق بیفتد که این روند کند است و همچنین شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز اختیار بودجه غیر نقدشان را ندارند و مسئله اصلی این است که اکثر کسانی که در مزایده‌ها شرکت می‌کنند طلبکار از شهرداری هستند و مزایده را به عنوان طلبشان بر می‌دارند و عملاً بودجه‌ای دست شهرداری نمی‌ماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.