| کد خبر: 194968 |

فراهانی:

هاشمی رئیس می‌ماند

در دوره‌های قبل که قرار بود انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم برگزار شود تقریبا افراد یک‌دست بودند اما در این دوره زمزمه‌ تغییرات به گوش می‌رسد ولی هنوز مشخص نیست که ترکیب هیأت رئیسه چطور خواهد بود، اما براساس رایزنی‌های صورت گرفته گفته می‌شود که هاشمی بر مسند ریاست باقی می‌ماند.

تین نیوز

سومین دوره انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران فردا برگزار می‌شود. برخی معتقدند تغییرات در این دوره جدی است اما احتمال دارد محسن هاشمی همچنان رئیس بماند و عده ای هم این موضوع را رد می کنند اما خود آقای رئیس گفت که بهتر است فعلا بنده اظهار نظر نکنم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، در شهریور انتخابات سومین دوره هیأت رئیسه شورای شهر تهران برگزار می‌شود. هم‌چنین قرار است روز قبل از برگزاری انتخابات جلسه هم‌اندیشی برگزار و در خصوص کاندیداها تصمیم‌گیری شود.

براساس شنیده‌ها قرار است تغییرات جدی در هیأت رئیسه شورای شهر رخ دهد. حتی شنیده شد که قرار است احمد مسجدجامعی جایگزین محسن هاشمی رئیس فعلی شورای شهر تهران شود. 

هاشمی: بهتر است بنده در این باره حرف نزنم

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران  در این باره گفت: بهتر است که فعلا در این زمینه صحبتی نکنم، اما چندی پیش اعلام کرده بود که برخی از اعضای شورای شهر معتقدند که باید تغییراتی در هیأت رئیسه رخ دهد و هم‌چنین به عملکرد هیأت رئیسه انتقاداتی داشته‌اند.

هاشمی

فراهانی:تقریباً اعضا برای ریاست مجدد هاشمی به توافق رسیده‌اند

براساس شنیده‌ها قرار است مجید فراهانی کاندید نایب رئیسی شورای شهر تهران شود و در حال حاضر ابراهیم امینی این سمت را برعهده دارد. مجید فراهانی در این باره، گفت: تقریباً اعضای شورای شهر تهران در خصوص ریاست دوباره محسن هاشمی در شورای پنجم به اتفاق‌نظر رسیده‌اند، اما قرار است تغییراتی در سایر مسئولیت‌های هیأت رئیسه صورت گیرد. 

وی ادامه داد: کاندیدهای هیأت رئیسه شورا باید برنامه بدهند  و این کار برای تحرک بیش‌تر در هیأت رئیسه و کارآمدتر شدن شورای شهر است و این موضوع ایرادی هم ندارد. 

کاندیدهای هیات رئیسه باید برنامه ارائه کنند

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که باید برنامه‌محور باشیم، گفت: شورای شهر برنامه توسعه سوم را تصویب کرد و باید برای اقداماتمان برنامه داشته باشیم و بدیهی است شورا باید برای هر کاری برنامه‌ریزی کند و این کار در راستای  انجام بهتر  وظایف شوراست. 

وی با بیان این‌که بنا دارم برنامه‌ای برای حضور در هیأت رئیسه بدهم، گفت: تمام این اقدامات در راستای بهتر شدن کارهاست. 

فراهانی در خصوص این‌که قرار است در چه پستی کاندید شود پاسخی نداد و تأکید کرد که کارها با رویکرد برنامه‌محوری است و باید در این زمینه فعالیت کرد. 

براساس قانون،  باید اعضای هیأت رئیسه شورای شهر تهران هر سال انتخاب شوند و هم‌چنین انتخاب هیأت رئیسه در جهت بهتر شدن و کارآمدی شورای شهر است. 

میرلوحی: هیات رئیسه هم باید مثل عید سال به سال نو شود

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در این باره گفت:‌بالاخره قانون‌گذار این‌طور تشخیص داده است که سال به سال مانند عید، هیأت رئیسه نو شود. 

وی با تأکید بر این موضوع که یک  مجموعه هستیم و با هم هم‌فکری داریم،‌ گفت: همه دغدغه اعضای شورا کارآمدی شوراست و در این باره قدم برمی‌داریم. 

انتخابات هیأت رئیسه چیز خاصی نیست

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد:‌ انتخابات هیأت رئیسه چیز خاصی نیست و تاکنون هم همه در حد توان خود تلاش کرده‌اند و با هم همراه و هم‌دل هستیم و قطعاً در بقیه راه نیز در کنار هم هستیم، لذا فقط بر اساس قانون قرار است دوباره هیأت رئیسه انتخاب شود. 

میرلوحی در خصوص عملکرد هیأت رئیسه شورای شهر تهران در دو سال گذشته گفت: عملکرد خوب بوده، بالاخره به نوعی بنده هم هیأت رئیسه هستم، اما فکر نکنم تغییرات زیادی رخ دهد.

انتخاب دوباره هاشمی برای ریاست شورا قابل پیش بینی نیست

وی در پاسخ به این پرسش که عده‌ای معتقدند محسن هاشمی دوباره رئیس شورای شهر تهران می‌شود، گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و هنوز نظر خاصی در این باره داده نشده است و در جلسه هم اندیشی مشخص می‌شود که رئیس چه کسی است، اما به نظر می‌رسد که بیشتر در جهت تثبیت حرکت می‌کنیم و تغییرات گسترده نخواهد بود. 

حسن رسولی: کاندید نمی شوم

برخی اعضای هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید دارند که در این دوره از انتخابات کاندید نخواهند شد. حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: انتخابات هیأت رئیسه یک انتخابات عادی است و افرادی  کاندید می شوند و بعد  رأی گیری صورت می گیرد و تأکید می‌کنم که جمع ما یک‌دست است و بعید می‌دانم اتفاق خاصی رخ دهد. 

وی با تأکید بر این موضوع که ما بیست و یک عضو هستیم گفت:‌ خیلی حساسیت خاصی روی هم‌دیگر نداریم و بنده هم در این دوره کاندید نمی‌شوم.

وی در خصوص عملکرد هیأت رئیسه شورای شهر تهران در دو سال گذشته گفت: بنده به هر حال خودم عضو هیأت رئیسه بودم و باید از دیگران بپرسید، ولی در هر صورت شهر اداره شد و انسجام خوبی داشتیم و خبری هم از  فساد و اختلاس در شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست و تمام دوستان تمام وقت در تلاش هستند. 

برخی از اعضای شورا خبر از تغییرات جدی در هیأت رئیسه می‌دهند و تعداد زیادی هم خبر از تثبیت اعضای فعلی می‌دهند و البته  انتقاداتی هم به هیأت رئیسه فعلی دارند و معتقدند که باید برطرف شود. 

سالاری: این‌که چقدر تغییرات داشته باشیم بستگی به نظر اعضا دارد

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: براساس قانون، انتخابات هیأت رئیسه هر سال برگزار می‌شود و این‌که چقدر تغییرات داشته باشیم بستگی به نظر اعضا دارد.

به گفته سالاری، ترکیب فعلی ثابت خواهد بود، چرا که عملکرد خوبی دارند، اما انتقاداتی وارد است که باید برطرف شود. 

وی هم‌چنین تأکید کرد که قصد کاندید شدن برای هیأت رئیسه را ندارد. 

هم‌چنین احمد مسجدجامعی که یکی از گزینه‌های جدی برای ریاست شوراست در سفربه سر می‌برد و تاکنون هم اظهارنظری در خصوص انتخابات هیأت رئیسه نداشته است. 

در دوره‌های قبل که قرار بود انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم برگزار شود تقریبا افراد یک‌دست بودند اما در این دوره زمزمه‌ تغییرات به گوش می‌رسد ولی هنوز مشخص نیست که ترکیب هیأت رئیسه چطور خواهد بود، اما براساس رایزنی‌های صورت گرفته گفته می‌شود که هاشمی بر مسند ریاست باقی می‌ماند. 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.