| کد خبر: 171108 |

◄ افشانی: منتظر نظر شورای نگهبان برای ماندن یا رفتن از شهرداری هستم

باید نیروهای جوان و با تجربه جایگزین بازنشستگان شوند به همین دلیل شهرداری در این خصوص پیشقدم بود. این‌که این قانون شامل شهردار تهران نیز خواهد شد یا خیر بستگی به استفساریه‌ای دارد که پس از ابلاغ و اجرا از مجلس خواهیم گرفت.

تین نیوز

محمدعلی افشانی شهردار تهران در جلسه شورای مدیریت بحران که امروز پانزدهم مردادماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مسئله در بحران، مدیریت بحران است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وی با تأکید بر این‌که در مواقع بحران باید بحران را مدیریت کرد و مهم‌ترین بخش کار نیز در همین نکته نهفته است، گفت: در زمان زلزله، آسیب دیدگان و کسانی که می‌خواهند کمک بکنند به دلیل عدم آموزش کافی مانع امدادرسانی می‌شوند. در این جلسه با توجه به این مسائل مصوب شد تا ساماندهی مردم به گونه‌ای صورت بگیرد تا به هنگام وقوع زلزله آن‌ها بدانند معتمد هر محله کیست تا از ظرفیت لازم استفاده شود.

شهردار تهران با اشاره به محتوای جلسه‌ای که امروز با مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، افزود: در این جلسه در مورد آمادگی تجهیزات و امکانات شهر تهران در مقابله با حوادث بحث شد و مهم‌ترین مساله مدیریت، مدیریت بحران کشور بر مساله مدیریت در هنگام وقوع مشکل اختصاص دارد.

افشانی افزود: از مدیریت مهم‌تر، مردمی هستند که آسیب دیده‌اند و لذا در این جلسه مقرر شد علاوه بر دستگاه‌های ملی و دولتی، مردم نیز در محلات پس از آموزش به کمک دستگاه‌های اجرائی بیایند. ساماندهی مردم محلات در هنگام وقوع زلزله بسیار پراهمیت است و باید با شناسایی رابط که می‌تواند شهردار منطقه یا محله باشد، مردم برای مقابله با زلزله استفاده کرد.

وی با اشاره به این‌که ساماندهی مردم در محلات باید به گونه‌ای صورت بگیرد که بتوان از ظرفیت‌های مردم استفاده کرد، افزود: آن‌چه در این میان اهمیت بالایی دارد امداد و نجات مردم در هنگام وقوع حادثه و پس از آن مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل وتردد مردمی است که از حادثه در هراس هستند. با توجه به این‌که تهران در این خصوص وضعیت مناسبی ندارد و زلزله ملارد نشان داد که مدیریت ترافیک بیش از هر مقوله دیگری باید مورد توجه قرتار بگیرد.

افشانی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تهران به علت وجود گسل‌های فراوان در برابر زلزله آسیب‌پذیر است، افزود: با توجه به شرایط تهران در صورت وقوع زلزله و وجود گسل‌های عظیم در مجاورت ساختمان‌ها، تهران به شدت در مقابله با زلزله آسیب‌پذیر است و اگر حادثه‌ای رخ دهد امکان تردد در بافت فرسودهبه دلیل تراک بالای ساخت وساز بیش از جاهای دیگر دشوار خواهد بود.

شهردارتهران با اشاره به زلزله‌ای که چند ماه قبل در تهران رخ داد، تصریح کرد: زلزله‌ای که چند ماه پیش در تهران رخ داد به ما نشان داد موضوع تردد، ترافیک و حمل‌ونقل در موقع بحران تا چه حد دارای اهمیت است. به همین دلیل باتوجه به شرایط تهران یکی از مسائلی که باید به آن بپردازیم امکان امداد و نجات از طریق بالگرد است.

افشانی در پاسخ به این سوال که آیا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران شامل وی نیز خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان هنوز در شورای نگهبان به تصویب نرسیده و با ابلاغ آن، قطعاً از قانون تبعیت خواهم کرد؛ زیرا من همواره یکی از طرفداران اساسی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرائی بوده و هستم و همه باید تابع آن بوده و از آن تبعیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید نیروهای جوان و با تجربه جایگزین بازنشستگان شوند به همین دلیل شهرداری در این خصوص پیشقدم بود. این‌که این قانون شامل شهردار تهران نیز خواهد شد یا خیر بستگی به استفساریه‌ای دارد که پس از ابلاغ و اجرا از مجلس خواهیم گرفت.

شهردارتهران با اشاره به احتمال وقوع سیل در تهران ادامه داد: خشکسالی نباید ما را از احتمال وقوع سیل در تهران غافل کند. احتمال رخداد سیلاب وجود دارد و باید در این زمینه آمادگی کامل نزد شهرداری تهران وجود داشته باشد. به همین دلیل و به خاطر اهمیت خاص این دو موضوع اخیرا در کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای تشکیل شد و توضیحات مفصلی در مورد کمبودهای تهران در مواقع بحران به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.