| کد خبر: 171832 |

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران عنوان کرد

◄ سه ابهام برای ادامه فعالیت افشانی در شهرداری تهران

ابهام نخست خدمت 27 ساله محمدعلی افشانی در مشاغل دولتی است که با تقاضای بازخرید از شغل دولتی کناره‌گیری کرده و پس از مدتی از سوی دولت دستور بازگشت به کار برای وی صادر شده است و تا 35 سال خدمت قطعاً زمان زیادی در اختیار وی خواهد بود.باید دید از این رهگذر فرصت دوباره‌ای به مهندس افشانی داده می‌شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برکناری شهردار تهران طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی را منوط به سه عامل دانست و گفت: گام نخست این است که شورای نگهبان پس از تصویب جزئیات لایحه منع بکارگیری بازنشستگان را به دولت ارجاع دهد که با این کار سه ابهام پیش روی ما قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجید فراهانی در اشاره به سه ابهامی که فراروی شورای شهر به منظور انتخاب فرد جدید برای حضور در ساختمان بهشت است، اظهار کرد: لازم در این‌باره استفساریه‌ای از مجلس صورت بگیرد که آیا شهردار تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواهد شد یا خیر؟

به گفته وی، ابهام نخست خدمت 27 ساله محمدعلی افشانی در مشاغل دولتی است که با تقاضای بازخرید از شغل دولتی کناره‌گیری کرده و پس از مدتی از سوی دولت دستور بازگشت به کار برای وی صادر شده است و تا 35 سال خدمت قطعاً زمان زیادی در اختیار وی خواهد بود.باید دید از این رهگذر فرصت دوباره‌ای به مهندس افشانی داده می‌شود.

فراهانی در ادامه افزود: ابهام دوم این‌است که علیرغم نبود ردیف بودجه در لایحه بودجه سالیانه دولتی شهرداری تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواهد شد. سخنگوی شورای نگهبان در این باره اظهار نظری نیز داشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به مهم‌ترین ابهام موجود در ادامه کار شهردار تهران پی از مصوب شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره داشته و تصریح کرد: طبق قانون مصوب پیش از انقلاب اسلامی، شهردار همپایه یک وزیر شناخته شده و بر همین اساس شغل شهرداری مشمول قانون بازنشستگی نبود. اما باید دید قانون جدید اثر قانون قدیم را از بین خواهد برد؟ زیرا در قانون جدید ملغی شدن قانونی قبلی مورد اشاره قرار نگرفته است.

فراهانی تاکید کرد: مجلس تنها مرجعی است که می‌تواند تفسیر خود از قانون مصوب منع بکارگیری بازنشستگان را اعلام کند.

به گفته وی، اگر استفسایه مجلس برخلاف ادامه کار شهردار تهران باشد، شورای شهر با تشکیل کمیته ویژه کار بررسی انتخاب شهردار جدید را اغا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.