| کد خبر: 168528 |

◄ برقی‌کردن خطوط BRT به جای احداث تراموا

چندی پیش رئیس اتحادیه قطار شهری پیشنهاد ایجاد تراموا در مسیر تجریش-راه‌آهن و پایانه شرق-پایانه غرب را مطرح کرده بود که به عقیده رئیس شورای شهر تهران اقتصادی نیست.

تین نیوز

به عقیده محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، برقی کردن خطوط BRT به‌صرفه‌تر از ایجاد تراموا است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش رئیس اتحادیه قطار شهری پیشنهاد ایجاد تراموا در مسیر تجریش-راه‌آهن و پایانه شرق-پایانه غرب را مطرح کرده بود که به عقیده رئیس شورای شهر تهران اقتصادی نیست.

هاشمی در این‌باره گفت: تراموا یکی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی نسبتاً سبک است که در دنیا استفاده می‌شود؛ اما اینکه ما این سیستم را کجا استفاده کنیم باید در طرح جامع حمل‌ونقل شهر تهران، پیش‌بینی شود.

او با بیان اینکه زمانی که طرح اجرای خطوط BRT در تهران مطرح بود و خیابان انقلاب نیز به‌عنوان یکی از کریدورها مطرح‌شده و نیاز به ساختن پل روشندلان برای این خط بود به شورا و شهردار وقت تهران گفتم که انجام این طرح با توجه به اجرای خط 4 مترو در زیر همین مسیر به‌صرفه نیست، گفت: اما این طرح اجرا شد، حال که هزینه اجرای BRT انجام‌شده است منطقی نیست که بیاییم تراموا را نیز در همین کریدور که هم مترو وهم BRT دارد اجرایی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مسئله اصلی بحث آلایندگی اتوبوس‌های شرکت واحد است، می‌توانیم ناوگان اتوبوس‌رانی را برقی کنیم اما بهتر است منابع محدود را صرف اولویت‌ها کنیم که مهم‌ترین اولویت در حوزه حمل‌ونقل، تکمیل و تجهیز خطوط ساخته‌شده مترو و بهره‌برداری کامل از ظرفیت آن است که متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است. در صورت اختصاص منابع امکان افزایش ظرفیت متروی تهران از دومیلیون نفر فعلی به هفت میلیون نفر ظرف سه سال وجود دارد.

خطوط BRT در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف اجرا شد و منتقدان زیادی داشت. این سیستم حمل‌ونقل در تهران با وجود تقاطع‌های بسیار، کارایی و سرعت لازم را ندارد؛ اما به‌نظر می‌رسد مدیریت شهری کنونی تهران هم موافق صرف هزینه برای بهسازی این خطوط نیست و بیشتر به توسعه حمل‌ونقل در زیرزمین اعتقاد دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.