| کد خبر: 163541 |

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:

◄ بررسی جزئیات طرح زوج و فرد در وزارت کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی جزئیات طرح زوج و فرد در وزارت کشور و اعلام نظر در خصوص آن طرف دو تا سه ماه آینده خبر داد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی جزئیات طرح زوج و فرد در وزارت کشور و اعلام نظر در خصوص آن طرف دو تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن هاشمی‌ رفسنجانی اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد مصوبه شورای عالی ترافیک است و اختیار عمل در این بخش نیز با این سازمان است که آیا طرح زوج و فرد و عوارض مترتب بر آن کما فی‌السابق باشد و یا در صورت نیاز تغییراتی در آن لحاظ شود.

وی تصریح کرد: شورای عالی ترافیک اعلام کرده که در ارتباط با نحوه اخذ عوارض و اجرای طرح زوج و فرد ظرف سه ماه آینده تصمیم‌گیری کرده و نظرنهایی خود را ابلاغ خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: چنانچه تصمیم شورای عالی ترافیک بر اعمال تغییر در نحوه اجرا و دریافت عوارض باشد، باید این موضوع در قالب لایحه به شورای شهر تهران تقدم شود تا در خصوص آن در صحن شورا، تصمیم‌گیری شود.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس این طرح، حدود جغرافیایی محدوده طرح ترافیک و همچنین ساعت آن بر اساس ماده 6 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تعیین شده است.

این روند تا سال 1379 ادامه پیدا کرد اما در این سال به منظور ایجاد یک مدیریت واحد شهری در پایتخت قانونی در مجلس تحت عنوان قانون الحاق سه تبصره به بند 12 ماده 4 قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  مصوب شد، این قانون در اوایل سال 1379 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از آن گفته می‌شود کلیه امور راهنمایی و رانندگی شهر تهران برابر سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران در چهارچوب این قانون باید صورت گیرد. البته این قانون یک آئین‌نامه اجرایی نیز داشت که باید توسط وزارت کشور و با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد می‌شد.

در اواخر سال 1379 این آئین‌نامه اجرایی به تصویب هیات وزیران رسید که در آن امور راهنمایی و رانندگی تعریف شد. این امور عبارت بود از کنترل، تنظیم و تسهیل عبور و مرور، کنترل معاینه فنی، امور مربوط به تصادفات، اجرائیات، اخذ جرایم رانندگی و آموزش همگان که برای اینکه این سیاست‌ها در تهران پیاده‌سازی شود شورایی  تحت عنوان شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تشکیل شد که اعضای آن شامل شهردار تهران به عنوان رئیس شورا، نماینده وزیر کشور، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران و مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.