| کد خبر: 149468 |

محدویتی برای برگزاری انتخابات شورایاری ها وجود ندارد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای برگزاری انتخابات شورایاری ها نیاز به همکاری وزارت کشور و شهرداری است و در این زمینه محدویتی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود ندارد.

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای برگزاری انتخابات شورایاری ها نیاز به همکاری وزارت کشور و شهرداری است و در این زمینه محدویتی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود ندارد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه تا به حال لایحه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارسال نشده است، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیازی به مصوبه مجلس نبوده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته و همزمان با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران، هماهنگی‌های با وزارت کشور انجام و نهایتاً انتخابات برگزار شده است.

چمران ادامه داد: در دولت یازدهم وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها طرحی را در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها به تصویب رسانند که همین طرح می‌تواند مبنای برگزاری انتخابات آتی شورایاری‌ها باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: انتخابات شورایاری‌ها یک انتخاب محلی و غیرسیاسی است و هر شهری می‌تواند این انتخابات را با هماهنگی فرمانداری برگزار کند.

به گزارش تسنیم همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: تاکنون، در برگزاری این انتخابات، دولت ورود مستقیمی نداشته است، چون تکلیف قانونی وجود ندارد، لذا عدم ورود به این مسأله، تخلفی برای وزارت کشور محسوب نمی‌شود. وزارت کشور تنها بستر و زمینه‌های لازمی را که توسط شورا درخواست شده است را فراهم می‌کند.

قطعاً برای دوره پنجم باید لایحه‌ای توسط دولت و یا خود شورای عالی استان‌ها که این ظرفیت را دارد به مجلس داده شود تا موضوع تعیین تکلیف شود. امیدواریم تا در دستور کار شورای عالی استان‌ها قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.